آموزش استفاده از گوگل ادز چگونه است؟ گوگل ادز یا همان تبلیغات گوگل، یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. که برای تبلیغات در موتور جستجوی گوگل و سایر محیط های هم کار گوگل از جمله گوگل پلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما در واقع تبلیغات تان را در بستر های متنوع اینترنتی به طور هدف مند انجام می دهید. که همین موجب محبوبیت گوگل ادز شده است.

به صورت کلی نتایج جستجوها به دو بخش نتایج ارگانیک و نتایج پولی یا تبلیغاتی تقسیم می‌­ شوند. نتایج ارگانیک آن دسته از وب سایت‌ هایی هستند. که با استفاده از تکنیک ‌های سئو در نتایج گوگل رتبه گرفته باشند. اما نوع دیگری از نتایج، نتایج پولی می باشند. که احتمالا شما هم در هنگام جستجوی عبارات مد نظر خود با آن ها مواجه شده‌ اید. یعنی همان نتایجی که در کنار آن ها کلمه ‌­ی آگهی یا ad وجود دارد.

گوگل ادوردز 2 سال پس از تاسیس موتور جستجوی گوگل،به صورت دقیق در اکتبر سال 2000، به منظور دیده شدن وب سایت ها شکل گرفت. تبلیغات گوگل در اوایل شروع فعالیت، مانند همه ی روش‌های تبلیغاتی رایج و معمول به این صورت بود. که در قبال دریافت کردن هزینه‌­ ی تبلیغات ماهیانه، متنی ثابت را به کاربرانش نمایش می داد.

البته در اول گوگل با قول تبلیغات رایگان شروع به فعالیت کرد. اما در ادامه به قول خود پایبند نبود. گوگل در سال‌ های بعد سعی در تکامل سرویس تبلیغاتی خود داشت. که در سال 2002 مفهومی تحت عنوان PPC را به میان آورد که تحولی بزرگ در عرصه‌­ی تبلیغاتش ایجاد کرد.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت در گوگل

آموزش استفاده از گوگل ادز
آموزش استفاده از گوگل ادز

علت استفاده از گوگل ادز

گستردگی در تبلیغات و افزایش فروش لحظه ‌ای را تجربه ‌کنید.

با گسترش استفاده افراد از اینترنت، عمدتاً اولین راهی که برای حل مشکلات به ذهن افراد می رسد. جستجوی آن در گوگل است. در حال حاضر بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می ­شود. پس شانس بالایی برای نمایش محصولات تان به کاربران دارید.

با انتخاب کلمات کلیدی متناسب، مواقعی که کاربر در حال جستجوی عبارت مورد نظر و رفع نیازش است. تبلیغ شما برای او نمایش داده خواهد شد. هم چنین اگر جشنواره‌ ای برای فروش محصولات خود دارید. یا تخفیفات دوره‌­ ای برای محصولات فروشگاه خود در نظر گرفته ‌اید. می توانید با ایجاد یک کمپین، در زمان مشخص تبلیغاتی را نمایش دهید. و در همان روز می توانید مشتریانی که جذب ان شده اند را مشاهده کنید.

تبلیغات تان را شخصی سازی ‌کنید.

یکی از مزایای تبلیغات گوگل کنترل کامل و قابلیت شخصی سازی تبلیغات است. که برای صاحب های وب سایت فراهم شده است. به عنوان مثال شما می ‌توانید مکان تبلیغ، زمان نمایش تبلیغ یا حتی میزان بودجه روزانه را تعیین کنید.

سود تبلیغات خود را به طور لحظه ‌ای می ‌ببینید.

مزیتی که گوگل در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار داده است، امکان مشاهده تمامی فعالیت ها و البته نتایج فعالیت ها می باشد. با استفاده از این نتیجه ها، سود حاصل از سرمایه گذاری خود را در کمپین‌ های مختلف می‌ بینید.

به عنوان نمونه برای اولین بار با استراتژی پرداخت در هر کلیک، هزینه ‌ای را در نظر گرفته و با انتخاب یک کمپین کار خود را شروع می ‌کنید. اما این انتظار را دارید که با شروع فعالیت تبلیغاتی گوگل ادز، سود خود را در هر لحظه مشاهده کنید. تا در ادامه کار با آنالیز آن، اقدامات متناسب را انجام دهید.

تبلیغات هدف مند انجام دهید.

شاید بشود گفت که بهترین ویژگی سرویس تبلیغاتی گوگل ادز هدف مند بودن در تبلیغات ان می باشد. اما هدف مندی یعنی چه؟  فرض کنید کسب و کاری با هدف فروش لوازم آرایشی و بهداشتی به راه انداخته ‌اید. برای تبلیغات هدف مند ابتدایی ‌ترین گام، شناخت مخاطب هدف است.

این که بدانید کجا، چگونه و برای چه کسی تبلیغات انجام دهید. من در مقام صاحب آن کسب و کار، پس از تحقیقات و شناخت مشتریان، به این نتیجه می ­رسم که به عنوان مثال، مشتری‌ های کسب و کار من، خانم هایی بین سنین 18 الی 36 سال می باشند.

پس این رنج سنی خانم‌ ها، مخاطبان هدف من هستند. که باید تبلیغات وب سایت من را ببیند. یا مثلا، اگر کسب و کار شما فروش غذا است، می­ توانید تبلیغات گوگل ادز را طوری تنظیم کنید. که در وقت ناهار یا در شب هنگام شام تبلیغ کند. می ‌توانید کمپین خود را طوری تنظیم کنید که در هر زمان که مغازه شما باز نیست ، فعالیت تبلیغات را متوقف کند.

با اعمال این گونه فیلترها تبلیغات شما به واسطه‌ ی اطلاعاتی که گوگل کسب کرده، برای این افراد دقیقا در لحظه‌ ی جستجوی موضوع مرتبط با کسب و کار شما به نمایش در خواهد آمد.

مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از ووکامرس

فعالیت ‌های خود را تحلیل ‌کنید و از آن گزارش تهیه  کنید.

با ساخت حساب کاربری در گوگل ادز و ایجاد کمپین‌ های مختلف و آغاز فعالیت، گوگل ادز یک پنل در اختیار شما قرار می ­دهد. که به کمک آن می توانید همه ی پارامترهای مورد نیاز را مشاهده و بررسی کنید. مشاهده عمل کرد هر یک از کمپین­‌ های ایجاد شده موجب این می شود. که نتایج را طی روند کار بررسی کنید. اگر با توجه به هزینه‌­ا ی که کردید، به هدف های  مورد نظر رسیدید، میتوانید سرمایه گذاری را بزرگ تر و هزینه ­‌ی بیشتری را صرف آن کنیم.

ترافیک سایت خود را افزایش ‌دهید.

وقتی یک کسب و کار برای اولین بار شروع به فعالیت کند. یکی از بزرگ ترین چالش های پیشروی آن، آگاهی دادن به دیگران از آن برند است. در گذشته، ساختن یک برند، فرایند طولانی و آهسته ای بود. که به زمان، هزینه و پشتکار نیاز داشت. اما در حال حاضر با وجود پلتفرمی به نام گوگل ادز، با پرداخت هزینه ای متناسب با بودجه خود، در مکانی که روزانه تعداد بالایی از افراد به آن مراجعه می ­کنند. حضور پیدا کرده و دیده شوید.

چرا باید از گوگل ادز استفاده کنید؟

تبلیغات گوگل اطراف  کلمات کلیدی فعالیت می­ کنند. کلمات کلیدی کلماتی می باشند. که افراد مواقع جستجو، از آن ها استفاده می ­کنند. همچنین این کلمات از دید صاحبان وب سایت هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. چون که این کلمات دریچه ای به سوی وب سایت آن ها است.

فرض کنید به دنبال یک فروشگاه آرایشی و بهداشتی هستید. عبارت آرایشی و بهداشتی را جستجو می­ کنید. در این لحظه برای شما صفحه ای از نتایج نمایش داده می شود. که تبلیغات گوگل را هم  در بین آن ها مشاهده می کنید. حضور مناسب وب سایت شما در نتایج در گروه انتخاب مناسب کلمات کلیدی می باشد. که کاربر با جستجوی آن عبارت به وب سایت شما برسد.

گوگل ادز به چه درد سایت ها می خورد

با آموزش گوگل ادز می ‌توانید بازدید سایت خود را افزایش بدهید. و هزینه های تبلیغات گوگل رو کاهش بدهید. در این دوره آموزش شما اول با کارکرد و مزایای گوگل ادز آشنا می‌شوید. و متوجه می شوید که کسب و کار و مشتری‌ های شما به چه چیزی نیاز دارند. همچنین ایجاد حساب کاربری در گوگل ادوردز و یافتن عبارت‌ های کلیدی مناسب برای کسب وکار خودتان را یاد می ‌گیرید.

مراحل ثبت در گوگل ادز

در اولین گام از شروع کار ما باید برنامه کلی از تبلیغات خود داشته باشیم. هدف از برنامه کلی داشتن یک نظم در طول مسیر کاری می باشد که می تواند تبلیغات شما را در گوگل ادز تاثیر گذار تر بکند. ما در این بخش مثال هایی درباره یک سایت نرم افزار می زنیم .و شما می توانید برداشت های مختلفی از آن داشته باشید.

اگر شما بتوانید از کلمات کلیدی اصلی به درستی در گوگل ادز استفاده نمایید. بدون شک استفاده از این تبلیغات در کسب و کار برای شما موثر است. اما اگر بدون علم مورد نیاز پا قدم شوید ضرر های زیادی از این واکنش خواهید خورد.

به عنوان مثال یک سایت نرم افزار شما می توانید پربازدید ترین و یا اصلی ترین مطالب سایت خود را که می دانید. کاربران به دنبال آن هستند را در گوگل ادوردز ثبت کنید. حتما توجه داشته باشید که گوگل ادوردز از کلمات کلیدی خاص و سفارشی شده پیروی می کند.

تا شما می توانید آن ها را انتخاب کنید، پس ما به عنوان یک مدیر سایت نرم افزار می توانیم از کلید ویژه های اصلی همانند (دانلود رایگان برنامه فتوشاپ کرک شده) بهره ببریم. توجه داشته باشید که هرچه کلمات کلیدی شما مناسب تر باشد. کاربران از سمت گوگل بیشتر وارد سایت شما می شوند.

هزینه نگهداری و ثبت تبلیغ در گوگل ادز

یکی از مزیت های مهم گوگل ادز رایگان بودن آن می باشد. یعنی شما می توانید موارد متنوعی را در این موتور جست و جوگر ثبت کنید. ولی گوگل چگونه و از چه طریقی می تواند صاحب درآمد می باشد. ؟

شما برای ثبت تبلیغات خود در گوگل اول احتیاج  به یک اکانت معمولی دارید. و سپس می توانید از طریق آن تبلیغات خود را در گوگل ثبت کنید. تا این مرحله همه ی هزینه ها از سمت گوگل برای شما رایگان حساب می شود. اما گوگل در ازای هر کلیک بر روی لینک مطالب شما هزینه ای را دریافت می کند. که می تواند نسبت به تعداد کلید های لینک شما این هزینه بالا و پایین باشد.

مطالعه بیشتر: نرخ کلیک چیست

آموزش استفاده از گوگل ادز
آموزش استفاده از گوگل ادز

آموزش کار با گوگل ادز

بعد از تمام شدن مراحل ثبت نامی گوگل ادز ما باید وارد اکانت مدیریتی خود در گوگل ادوردز شویم. و مناسب با نیاز های خود برای خودمان تبلیغات مهم و کلیدی را رزرو کنیم.

   صفحه اصلی گوگل ادوردز

پس از ورود به صفحه اصلی گوگل ادوردز می توانیم بخش های زیادی را مشاهده کنیم. که در این آموزش به تمامی آن ها پرداخته می شود. در اولین قدم قصد داریم شما را با عنوان های اصلی که در سمت چپ صفحه قرار گرفته اند آشنا سازیم. تا آشنایی کلی از گوگل ادوردز و عنوان های اصلی آن داشته باشید.

مشاهده می کنید که در داخل کادر قرمز رنگ کلمه create your first campaign وجود دارد. که با کلیک  بر روی این گزینه ما وارد صفحه جدیدی می شویم. که در آن می توانیم مشخصات کمپین خود را وارد کنیم.

    ساخت کمپین در گوگل ادوردز

شما در تصویر بالا علاوه بر کادر های قرمز رنگ می توانید کادر های آبی و سبز رنگ را هم ببینید. که در این بخش قصد داریم توضیحات درباره این بخش های در اختیار شما قرار دهیم. اول می خواهیم توضیحی درباره کادر سبز رنگ بدهیم، این کادر نشان دهنده حضور شما در صفحه کمپین ها است. به نوعی یک آدرس یاب سایت می باشد. که مشخص می کند درحال حاضر شما در کدام عنوان اصلی این سایت حضور دارید.

 

   بخش های مختلف ساخت کمپین

بعد از کادر های سبز می توانیم به سراغ کادر های آبی رنگ برویم.این کادر نشان دهنده بخش های ثبت نامی می باشند. همان طور که مشاهده می کنید ما به هر بخش یک Step می گوییم. که می تواند در هر استپ مقادیر متفاوتی داشته باشد.

در استپ و یا قسمت اول ما باید تنظیمات ساخت کمپین خود را درست کنیم. که در قسمت های بعدی مقادیر مورد نیاز را برای شما توضیح خواهیم داد. پس از اتمام مرحله اول ما باید بخش دوم یعنی ساخت یک گروه را انجام دهیم که در ادامه آن را با شما آشنا خواهیم کرد.

انتخاب کردن نام کمپین

در اولین بخش ما باید اسمی واضح را برای کمپین خود انتخاب کنیم. این نام می تواند شامل حروف بزرگ و کوچک باشد. همین طور در کنار آن می توانید. از علائم نگارشی و اعداد برای زیبا تر کردن آن استفاده کنید. در نهایت شما باید نامی را انتخاب کنید که بعدا بتوانید از آن به درستی استفاده کنید. و از انتخاب کردن نام های بی معنا خود داری کنید.

انتخاب کردن Type

در بخش بعدی ما با انتخاب کردن بخش Type می توانیم. نوع تبلیغات خود را انتخاب کنیم. که معمولا گزینه های Video, Search و … در آن وجود دارد. ما برای دسترسی داشتن کامل به گوگل ادوردز بر روی گزینه All features علامت میزنیم.

با کلیک کردن بر روی این گزینه ما از همه ی ویژگی ها و یا All options for the Search Network, with Display Select برخوردار خواهیم شد. اما اگر قصد دارید تنها از یک تایپ و عنوان خاصی بهره ببرید. می توانید مناسب با زمینه کار خود گزینه را فعال سازی کنید. در تصویر بالا این گزینه با فلش مشخص شده است.

تبلیغات گوگل ادوردز

به طور پیش فرض گوگل تبلیغات ادز خود را در سایت ها نمایش می دهد. که ما می توانیم با فعال سازی تیک Include search partners این کار را عملی کنیم. اما اگر می خواهید این تبلیغات در سایت شما نمایش داده نشود. باید حتما تیک گزینه Include search partners را غیر فعال کنید.

در صورت داشتن علامت این تبلیغات در سایت شما فعال خواهند بود. سایت های بزرگی از گوگل ادوردز استفاده می کنند. و این قابلیت را می توانیم در آن ها مشاهده کنیم.

آموزش استفاده از گوگل ادز
آموزش استفاده از گوگل ادز

مطالعه بیشتر: روش های افزایش اعتبار سایت

مسدود کردن کشور ها

شاید دلتان بخواهد  چندین کشور را فیلتر و یا مسدود کنید.  برای این کار شما می توانید از پنجره باز شده در قسمت راست صفحه گزینه هایی را مشاهده کنید. با کلیک کردن بر روی گزینه Exclude کشور مورد نظر در لیست شما قرار نمی گیرد. در تصویر زیر می توانید. نمونه ای از مسدود کردن کشور انگلیس را مشاهده کنید.

افزودن کشور ها

این بخش مشابه قسمت قبلی است. فقط شما با کلیک کردن بر روی گزینه Add می توانید. لیستی از کشور هایی را ایجاد کنید. که قصد دارید در آن ها تبلیغات خود را به نمایش بگذارید

انتخاب زبان محلی

بعد از انتخاب کشور و موارد بالا ما می توانیم زبان محلی خود را انتخاب کنیم. شما می توانید چندین زبان را با هم تیک بزنید. و یا فقط یک زبان خاص را انتخاب کنید. در صورت نیاز شما می توانید با انتخاب کردن گزینه تمامی زبان ها از اکثریت این زبان ها پشتیبانی کنید.

قسمت  Bid strategy

همان طور که از نام این بخش مشخص است. ما در این قسمت استراژی کاری خود را مشخص می کنیم. که مربوط به تعداد کلیک های تبلیغاتی گوگل ادوردز می باشد. بخش Bid strategy از دو گزینه برخوردار است. که در صورت نداشتن تجربه کافی ما پیشنهاد می کنیم.

بر روی گزینه AdWords will set my bids to help maximize clicks within my target budget کلیک کنید.  شما با انتخاب کردن این بخش می توانید به ازای هر کلیک مبلغی را پرداخت کنید.اما اگر شما گزینه I’ll manually set my bids for clicks را فعال سازی کنید. همه ی هزینه های کلیک به طور دستی در اختیار شما قرار می گیرند. که نیازمند به یک تجربه بالا در زمینه مدیریت تبلیغاتی است.

قسمت  Budget

این قسمت اکثرا جنبه مدیریتی دارد. و شما می توانید مشخص کنید. که در تبلیغات کلیدی چقدر از بودجه شما مصرف شود. تا این رقم بتواند در بودجه مالی شما ثابت باشد.

در واقع شما در این قسمت سقف بودجه خود را مشخص می کنید. و گوگل ادوردز با توجه به بودجه شما این تقسیم بندی را انجام می دهد. با تنظیم کردن این بخش شما می توانید اطمینان داشته باشید که تا زمان مشخص از تبلیغات کلیدی بهرمند خواهید بود و مانع آن خواهد شد. که بودجه شما سریع تمام شود. در تصویر زیر با کادر قرمز مشخص شده است. که می توانید مقدار بودجه لازم را وارد کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش کامل گوگل آنالیتیکس

علت استفاده از گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل اطراف  کلمات کلیدی فعالیت می­ کنند. کلمات کلیدی کلماتی می باشند. که افراد مواقع جستجو، از آن ها استفاده می ­کنند. همچنین این کلمات از دید صاحبان وب سایت هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. چون که این کلمات دریچه ای به سوی وب سایت آن ها است.

کاربرد گوگل ادز چیست؟

با آموزش گوگل ادز می ‌توانید بازدید سایت خود را افزایش بدهید. و هزینه های تبلیغات گوگل رو کاهش بدهید. در این دوره آموزش شما اول با کارکرد و مزایای گوگل ادز آشنا می‌شوید. و متوجه می شوید که کسب و کار و مشتری‌ های شما به چه چیزی نیاز دارند. همچنین ایجاد حساب کاربری در گوگل ادوردز و یافتن عبارت‌ های کلیدی مناسب برای کسب وکار خودتان را یاد می ‌گیرید.

هزینه نگهداری و ثبت تبلیغ در گوگل ادز چگونه است؟

شما برای ثبت تبلیغات خود در گوگل اول احتیاج  به یک اکانت معمولی دارید. و سپس می توانید از طریق آن تبلیغات خود را در گوگل ثبت کنید. تا این مرحله همه ی هزینه ها از سمت گوگل برای شما رایگان حساب می شود. اما گوگل در ازای هر کلیک بر روی لینک مطالب شما هزینه ای را دریافت می کند. که می تواند نسبت به تعداد کلید های لینک شما این هزینه بالا و پایین باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما