تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست ؟

سئو

سئو سر واژه های بهینه سازی موتور جستجو محسوب می شود. Search Engine Optimization  و یک استراتژی است.

برای صاحب های  وب سایت ها تا ترافیک فراوانی را به سایت خود جذب کنند. و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقاء دهند. ولی باید توجه داشت که بهینه سازی موتور جستجو به معنای گول زدن موتور جستجو نیست. بلکه با رعایت یک سری دستورات و قوانین موجب خواهید شد. تا موتور های جستجو بهتر بتوانند سایت شما را پیدا کنند.

چرا که در حال حاضر موتورهای جستجو بگونه ای هوشمند شده اند. که اگر شما بخواهید از روش های غیر صحیح آن ها را گول بزنید. خیلی زود متوجه می شوند و با قرار دادن سایت شما در لیست سیاه رتبه شما را از جای قبلی هم پایین تر می برند.

موتورهای جستجو بزرگ ترین هدایت کننده ی ترافیک اینترنت به سمت وب سایت ها هستند. گوگل و دیگر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته ای برای فهم رتبه سایت ها در صفحه نتایج استفاده می کنند. اما آن الگوریتم ها عالی و بسیار خوب نیستند. و به کمک شما برای فهم نوع محتوای سایت شما نیاز خواهند داشت.

اگر محتوای سایت شما بهینه سازی نشده است. در این صورت موتورهای جستجو نمی توانند. به آن رتبه ای که انتظار دارید بدهند. و درنتیجه وقتی که بازدید کنندگان عنوان مطالب شما را وارد می کنند. سایت شما در نتایج جستجو دیده نخواهد شد. و شما اکثر ترافیک ممکن را از دست خواهید داد.

اما ایده اصلی در اصول سئو این می باشد . که یک وب سایت سریع و کارآمد با محتوای منحصر به فرد داشته باشید. که تجربه خوبی برای کاربر نهایی ارائه می دهد. در واقع آن چیزی که موتورهای جستجو از یک سایت خوب توقع دارند. این است که طراحی سایت را برای کاربر انجام بدهند نه این که برای گوگل.

مطالعه بیشتر: سئو سایت

کاربرد سئو

بهینه‌ سازی موتور جستجو یکی از فرایند های کلیدی و مهم  بازار یابی محتوا دیجیتال است. که علاوه بر گوگل، برای موتورهای جستجوی دیگر مثل: بینگ یا یاهو هم انجام می‌ شود.

اگر چه هر موتور جستجو از الگوریتم‌ ها و معیارهای کمی متفاوتی استفاده می ‌کند، اما قواعد کلی آن ها به هم دیگر شباهت فراوانی دارد. در نهایت قواعد مشخصی در سئو وجود دارد. که به کمک آن ها می ‌توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید. و به ربات ‌های جستجو سیگنال ‌های لازم را بدهید.

در کل فرایند سئو شامل ارائه اطلاعات لازم در مورد تولید محتوا و کلمات کلیدی به کار رفته. در آن به موتورهای جستجو می‌ شود. بعضی از بخش‌ های محتوا همچون عنوان ‌های مطالب و زیرعنوان‌ های آن ها، و البته توضیحات متا (meta   descriptions)  از اهمیت بسیار بالایی در این فرایند برخوردار می باشند.

در حقیقت این اطلاعات به کاربر اجازه می ‌دهند تا سریع ‌ترین متوجه محتوا بشوند. و به نکته هایی که جستجو کرده است دست پیدا کند. موتورهای جستجو، از جمله گوگل، مجموعه ‌ای از الگوریتم ‌ها را برای شناسایی تولید محتوا مفید و کاربردی مورد استفاده قرار می ‌دهند.

همان طور که در مطالب قبل  اشاره شد. برای قرار گرفتن در نتایج اولیه موتورهای جستجو به شکل ارگانیک، لازم می باشد. حجم قابل توجهی از محتوا با مشخصات مورد تائید این موتورها روی وب سایت خود ایجاد کنید.

تفاوت سئو و گوگل ادز
تفاوت سئو و گوگل ادز

انواع سئو

سئو داخلی:

منظور از سئو داخلی یا On-Page SEO بهینه سازی صفحه های داخلی سایت از نظر کد نویسی و مسائل فنی می باشد . با انجام سئو داخلی سایت ، موتور جستجو دسترسی راحت ‌تری به محتوای سایت شما پیدا می ‌کنند.

و در نهایت با درک مفهموم و موضوع سایت شما آن را در کلمه کلیدی مناسب به کاربران نمایش می ‌دهد .سئو داخلی در یک جمله یعنی دسترسی را برای خواندن و درک محتوا توسط کاربر و موتور جستجو گر آسان کنیم. تا موتور جستجو گربه راحتی به محتوای سایت دسترسی داشته باشد.

سئو خارجی  :

سئو خارجی بر خلاف سئو داخلی یعنی مجموعه ای از اقدامات و تکنیک هایی که در بیرون از سایت خودتان  انحام داده می شود. تا بیشتر در نظر موتور جستجو باشید. درج لینک سایت شما در سایت‌ های گوناگون هم موضوع .و کار بر روی شبکه ‌های اجتماعی و … را می ‌توان از مهم‌ ترین و اصلی ترین اقدامات سئو خارجی یا همان Off-Page SEO نام برد.

گوگل ادز

گوگل ادز یا گوگل ادوردز  یک سیستم تبلیغاتی زیرمجموعه گوگل می باشد. که به وب‌ سایت ‌ها و کسب ‌و کار های متنوع کمک می ‌کند. تا خود را به مشتری نشان دهند. معروف ‌ترین بستر تبلیغات گوگل ادز، توسط موتور جستجوی گوگل انجام می ‌شود. در این روش، تبلیغ کننده یا صاحب کسب ‌و کار عبارت کلیدی مد نظر خود را در طی مراحل گوناگونی به گوگل اعلام می ‌کند.

بعد از انجام دادن بررسی ‌های لازم توسط گوگل و پرداخت هزینه تبلیغ، کسب ‌و کار تبلیغ دهنده به کاربران اینترنت و موتور جستجو نشان داده می ‌شود. به عنوتن نمونه، اگر شما به عنوان تبلیغ دهنده کلمه خرید لباس بچگانه را در گوگل ادز ثبت کرده باشید.

برای گوگل ادز دو بخش موجود می باشد. یکی بال اتر از لینک ‌های ارگانیک (سئو) و آن یکی در انتهای صفحه نتایج، که در هر بخش 4 تبلیغ (Ad) امکان نمایش دادن وجود دارد.  به عبارتی در هر صفحه ‌ی گوگل امکان نمایش 8 تبلیغ وجود دارد.

اگر کاربری این کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کند. اولین لینک تبلیغاتی متعلق به وب ‌سایت و کسب‌ وکار شما می باشد. جالب است بدانید، مبلغ پرداخت شده به ازای هر کلیک کاربران است.  یعنی هر کاربری که روی لینک تبلیغاتی گوگل کلیک می ‌کند. مبلغی از هزینه تمام کم و به حساب گوگل منتقل می‌ شود.

گوگل ادز در واقع مثل یک بازار کار می کند. که در آن شرکت‌ ها پولی را می پردازند. تا وب سایت آن ها در بالای نتایج جستجوهای مرتبط با کلمات کلیدی آن ها ظاهر شود. همان طور که اکثر شما می دانید. گوگل عاشق رتبه جستجوی ارگانیک برند های بزرگ می باشد. برای همین حداقل تا زمانی که برندی بزرگ نداشته باشید. رسیدن به رتبه‌ های بالای جستجوی اینترنتی اگر غیرممکن نباشد. حسابی سخت است.

آکشن گوگل ادز  

ادز با سیستم آکشن  مزایده  کار می ‌کند. و هر زمان که کاربری کلمه کلیدی مربوطه به کمپین را سرچ می ‌کند اجرا داده می‌ شود . برای “برنده شدن” در آکشن‌ های گوگل ادز و دیده شدن. تبلیغات برای کلمات کلیدی مربوطه ، باید کوالیتی اسکور و میزان بید خود را بهینه کنید.

هرچه کوالیتی اسکور شما بیشتر باشد همچنین میزان بید مناسبی هم در نظر گرفته باشید. موقعیت تبلیغ شما روز به روز بهتر خواهد شد. فاکتورهای زیر بر کوالیتی اسکور شما تأثیر گذار هستند:

ارتباط  relevanc اد های شما با سرچ ترم‌ ها  {مواردی که کاربر سرچ می‌کند}

ارتباط کیوورد های شما با اد گروپ ‌ها

ارتباط اد های شما با لندینگ پیج

ctr اد و ادگروپ ‌های شما

عملکرد کلی اکانت شما

گوگل به تبلیغ کننده ‌هایی که کوالیتی اسکور بالایی را کسب می کنند. پاداش می‌ دهد و هزینه‌ ی هر کلیک را برای ان ها کم تر محاسبه می ‌کند. که موجب بهبود ROI  نرخ بازگشت سرمایه  می‌ شود.

هنگامی که شما کوالیتی اسکور بالایی داشته باشید. تبلیغات شما در جایگاه بهتری نمایش داده خواهند شد.  این امر به شما امکان می ‌دهد بدون نیاز به افزایش بید، کلیک و کانورژن (نرخ تبدیل) بیشتری دریافت کنید.چ

مطالعه بیشتر: سئو داخلی  چیست؟

تفاوت سئو و گوگل ادز
تفاوت سئو و گوگل ادز

کاربرد های اصلی گوگل ادز

تولید محتوا با کیفیت یکی از بهترین و همین طور کم‌ هزینه ‌ترین راه ‌های بازاریابی دیجیتال می باشد. برای همین بهترین کار برای شروع این فرایند، ایجاد پست ‌ها و صفحاتی است. که به مشتریان اطلاعاتی که لازم دارند را ارائه بدهند.

اما برای قرار گرفتن محتوای شما در کنار برند های بزرگ یا بالا تر از آن ها می ‌توانید. از گوگل ادز به عنوان نوعی تقلب بهره گیری کنید. یعنی به جای این که ماه‌ ها منتظر بمانید و حجم قابل توجهی محتوا و لینک ایجاد کنید. می ‌توانید به کمک آن مستقیم در رتبه اول نتایج جستجو نمایش داده شوید.

تفاوت  سئو با گوگل ادز

در حقیقت بیشتر تفاوت‌ ها تا به اینجا معرفی شده، و فقط لازم می باشد. که ویژگی‌ های این دو روش بازار یابی را کنار هم قرار بدهیم:

گوگل ادز فقط برای سایت ‌ها و همین طور وب سایت‌ هایی که از گوگل ادز استفاده می ‌کنند کاربرد دارد. ولی اگر سئو به شکل اصولی انجام شود، در همه ی موتورهای جستجو جواب می ‌دهد.

ترافیک گوگل ادز پولی می باشد. اما ترافیک ارگانیکی که از سئو به دست می‌ آید رایگان می باشد.

تبلیغات گوگل ادز در بالا و پایین نتایج جستجو گوگل قرار داده می شود. و در شرایط خاصی حتی می ‌توانید برخی از آن جایگاه‌ های ویژه را به دست بیاورید. اما اگر بخواهید با سئو به رتبه‌ های بالا در نتایج جستجوی ارگانیگ برسید. لازم می باشد برای مدت ‌ها به سختی مشغول کار شوید.

گوگل ادز خیلی فوری و به سرعت عمل می ‌کند. و به کمک از آن می ‌توانید در چند دقیقه کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید. و شروع به دریافت ترافیک هدف خود کنید. اما برای این که با سئو  به خصوص برای وب سایت ‌های جدید  به رتبه‌ های خوب و ترافیک مناسب برسید لازم است. زمان بسیار بیشتری بگذارید.

محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) با گوگل ادز راحت تر و آسان تر است.  چرا که در سئو عوامل بیشتری از هزینه مطرح می شود که محاسبه را سخت تر می‌ کند.

هنگامی که کمپین‌ گوگل ادز را متوقف کنید، ترافیک وب سایت شما هم قطع می‌ شود. اما اگر بتوانید با سئو ترافیک ارگانیک جذب کنید این ترافیک را در بلند مدت هم می توانید داشته باشید.

با گوگل ادز می‌توانید همزمان تعداد قابل توجهی از کلمات کلیدی را هدف خود قرار بدهید . اما در سئو لازم می باشد. برای بهترین نتایج روی چند کلمه کلیدی مشخص تمرکز کنید.

گوگل ادز به شما اجازه می ‌دهد در وب سایت ‌های دیگر گوگل و وب سایت‌ هایی که از آن استفاده می ‌کنند. تبلیغ خود را نمایش دهید. اما سئو موجب می‌ شود وب سایت شما فقط در صفحه های نتایج جستجو نمایش داده شود.

مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از گوگل ادز

تفاوت سئو و گوگل ادز
تفاوت سئو و گوگل ادز

گوگل ادز یا سئو برای چه وب سایت هایی بهتر است؟

شرکت ‌ها وهمچنین وب سایت‌ های جدید بهتر است. با گوگل ادز شروع کنند. اما قبل از این کار لازم است استراتژی بازار یابی محتوایی خود را به شکلی که با استراتژی کسب و کار آن ها سازگار باشد تدوین کنند.

از آن جایی که گوگل ادز نتایج بسیار سریع ‌تری ارائه می‌ دهد. یکی از بهترین گزینه‌ ها برای معرفی محصولات و خدمات مورد نیاز کاربران به ویژه در زمان ارائه و عرضه اولیه این محصولات محسوب می ‌شود.

اما چون برای استفاده از این موقعیت برند ها لازم به پرداخت هزینه می باشند بهتر است. از قبل همه ی صفحه ها و اطلاعات لازم را در وب سایت خود قرار بدهند. تا هزینه ‌ای که انجام می ‌دهند بازده قابل قبولی داشته باشد.

در نهایت شرکت‌ های تازه تاسیس و استارت ‌آپ‌ ها می‌توانند از گوگل ادز برای هدف ‌گیری ترافیک سریع به قصد فروش محصولات یا جذب مشتریان جدید و یا حتی تحقیقات بازار استفاده کنند.

در آخر پرسش گوگل ادز  بهتر است یا سئو اگر از طرف شرکت ‌ها و وب سایت ‌های جدید مطرح شود. باید گفت در صورت استفاده اصولی، گوگل ادز برای آن ها نتایج بهتری می ‌دهد.

با این حال استفاده از گوگل ادز بدون آشنایی دقیق با روش‌ های هدف گیری مخاطب و قیمت ‌گذاری در سئو، می‌ تواند فقط منجر به افزایش هزینه به جای سود شود.

مطالعه بیشتر: مزایای استفاده از وردپرس

کاربرد های اصلی گوگل ادز چیست؟

تولید محتوا با کیفیت یکی از بهترین و همین طور کم‌ هزینه ‌ترین راه ‌های بازاریابی دیجیتال می باشد. برای همین بهترین کار برای شروع این فرایند، ایجاد پست ‌ها و صفحاتی است. که به مشتریان اطلاعاتی که لازم دارند را ارائه بدهند.

سئو داخلی چیست؟

منظور از سئو داخلی یا On-Page SEO بهینه سازی صفحه های داخلی سایت از نظر کد نویسی و مسائل فنی می باشد . با انجام سئو داخلی سایت ، موتور جستجو دسترسی راحت ‌تری به محتوای سایت شما پیدا می ‌کنند.
و در نهایت با درک مفهموم و موضوع سایت شما آن را در کلمه کلیدی مناسب به کاربران نمایش می ‌دهد .سئو داخلی در یک جمله یعنی دسترسی را برای خواندن و درک محتوا توسط کاربر و موتور جستجو گر آسان کنیم. تا موتور جستجو گربه راحتی به محتوای سایت دسترسی داشته باشد.

سئو چه کاربردی دارد ؟

بهینه‌ سازی موتور جستجو یکی از فرایند های کلیدی و مهم  بازار یابی محتوا دیجیتال است. که علاوه بر گوگل، برای موتورهای جستجوی دیگر مثل: بینگ یا یاهو هم انجام می‌ شود.
اگر چه هر موتور جستجو از الگوریتم‌ ها و معیارهای کمی متفاوتی استفاده می ‌کند، اما قواعد کلی آن ها به هم دیگر شباهت فراوانی دارد. در نهایت قواعد مشخصی در سئو وجود دارد. که به کمک آن ها می ‌توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید. و به ربات ‌های جستجو سیگنال ‌های لازم را بدهید.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما