روی تیتر کلیک کنید مخفی
1 تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا، به مشارکت داشتن در اهدای اطلاعات به هر رسانه ای مخصوصا رسانه‌ های دیجیتال گفته می ‌شود. اطلاعات اهدایی ذکر شده برای یک کاربر در زمینه ‌های خاص می باشد. محتوا در واقع باید از طریق یک مدیوم به عنوان گفتار، نوشتار یا هر یک از هنرهای گوناگون بیان شود.

محتوا برای بیان خود، توزیع، بازار یابی و انتشار می‌ باشد. فرم‌ های ایجاد محتوا شامل نگهداری و به روز رسانی وب سایت‌ ها، وبلاگ نویسی، عکاسی، فیلم برداری، تحلیل برخط، نگهداری حساب‌ های رسانه‌ های اجتماعی و ویرایش و توزیع رسانه ‌های دیجیتال می باشد.

تولید محتوا یعنی تولید هر چیزی که مردم زمانی را برای مطالعه یا مشاهده ی به آن ها اختصاص می دهند. و یا آن را برای خودشان ذخیره می کنند و با هم دیگر به اشتراک می گذارند .

باید گفت که محتوا قسمتی از زندگی روزمره انسان ها به حساب می آید. و دوری از آن برای افراد سخت است . محتوا موجب آگاهی افراد می شود. همین طور باعث سرگرمی و پاسخگویی به سوال ها و همچنین می تواند در تصمیم گیری ها به ما کمک کند.

محتوا ها به شما کمک می‌ کند تا بتوانید ، مشتری را به سمت خود جذب کنید. تا مخاطب های شما در گیر آن شوند و لذت ببرند. همین طور می توانید  بازدید کنندگان جدیدی به وب سایت خود دعوت کنید.

 

لحن در تولید محتوا

 تولید یک مجتوا به صورت متن بیشتر از محتوا های دیگر مورد استفاده قرار می ‌گیرد. محتوا باید با لحنی درست صورت گیرد و درباره برند ، محصولات و یا خدمات شما را برای مخاطبان به خوبی بتواند توضیح دهد. تولید محتوا باید اصالت برند شما را حفظ و پیام اصلی شما را به دست مخاطبین برساند.

همین طور لحن شما باید به طوری باشد که کیفیت و خاص بودن شما را به مخاطب هایتان نشان دهد. تولید محتوا باید به صورت خوانا و رسا نوشته شده باشد. یعنی نباید پیچیده وغیر قابل فهم باشد. طوری نوشته شود که کاربر بتواند به راحت یآن را درک کند و متوجه آن شود.

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا در واقع  به شخصی گفته می شود که مسئولیت تولید محتوا را با اهداف کاری را بر عهده می گیرد. و سپس این مطالب را در رسانه های دیجیتال و گوگل و ..منتشر می کند. اصولا کارشناسانی که دارای تجربه و مهارت کافی هستند به خوبی می دانند که متن نوشته شده باید در جهت رونق کسب و کار مربوطه باشد.

تولید محتوا
تولید محتوا

*مزایای تولید محتوا

·          جلب اعتماد مخاطبان

یکی از نکات ضروری تولید محتوا در این بخش این است که تولید محتوا را می ‌توان راهی برای جلب اعتماد مخاطبان و کاربران یک سایت بدانید به همین خاطر. صاحب های مشاغل می ‌توانند برای جلب کردن اعتماد بیشتر از سمت کاربران خود، به تولید محتوا سایت دست پیدا کنند.

تولید چنین محتوایی می‌تواند کسب و کار شما را در بین تمامی رقیب های کاری تان برجسته ‌تر سازد. از سوی دیگرهم تجارت شما را در بین  کاربران معرفی کند. با تولید محتوا به راحتی می توانید به نحوی بهتر با کاربران سایت خود تعامل برقرار کنید.

·         برای بهبود سئو سایت

این مزیت از تولید محتوا را می ‌توانید یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین مزیت تولید محتوای متنی در سایت شما محسوب می شود. همان‌ طور که می‌ دانید یکی از تاثیر گذار ترین نکات در راستای بهبود سئو سایت خبری ، تولید محتوای با کیفیت و مطلوب می باشد.

تولید محتوا هایی مانند این موجب می شود تا که رتبه وب سایت شما به نحوی چشم گیری افزایش یابد. در چنین شرایطی موتورهای جستجو گر از جمله :  گوگل، سایت شما را به عنوان یک وب سایت مرجع معرفی می کند. به همین خاطر ترافیک سایت شما هم رو زبه رو افزایش پیدا خواهد کرد.

·         محبوبیت کسب و کار و بازاریابی

در صورتی که یک وب سایت بتواند محتوای خوب و مفیدی را برای کاربران تولید کند. می ‌تواند این انتظار را داشته باشد تا محتوای تولید شده از طریق کاربران وب سایت، با دیگران به اشتراک گذاشته می شود. به همین خاطربه دیگران هم انتقال داده می شود. در حقیقت باید گفت که در این روش، بدون این که صاحبان کسب و کار، هزینه ‌ای را برای تبلیغات پرداخت کرده باشند می‌ توانند برند و محصولات خود را هم معرفی کنید.

·         تاثیر محتوای خوب در شناخت برند.

قطعا، هر چیزی می تواند موجب شناخت برند وب سایت شما شود.اما بازار یابی محتوا می تواند این کار را به روشی خلاقانه ایجاد کند. اکثر کارشناسان بازار یابی چیزی بنام استراتژی صدای فراگیر دارند. به صورت اختصار، این استراتژی محتوا چیزی بیش از رتبه بندی مقاله وبلاگ شما در صفحه نخست می باشد.

این استراتژی موجب می شود تا محتوا و برند شما در هر جایی که مشتریان بالقوه به دنبال محصول شما هستن، ظاهر بشود. برای اجرای این استراتژی، درمورد موضوعات مورد علاقه مشتریان خود مطلبی کوتاه شرح دهید تا آن ها شروع به لینک دادن محتوای عالی شما به برند شما کنند.

·         رسیدن به قله در کم ترین زمان

تخصص در تولید محتوا بسیار مهم می باشد. هیچ کدام از این موارد به تنهایی کارساز نمی باشد. تیم های متخصص و حرفه ای تولید محتوا به مجموعه شما کمک می کنند که در کم ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید. همچنین با این کار می توانید رتبه بهتری را کسب کنید و در صفحات ابتدایی گوگل قرار بگیرید.

این مسئله به شما قوت قلب و انگیزه می دهد همین طورشما را برای تولید محتوا و گسترش کسب و کار اینترنتی افزایش می دهد. در دنیای فضای مجازی حفظ روحیه بسیار ضروری می باشد. موردی که در صورت از دست دادن امکان دارد شما را در یک قدمی قله از پا بیندازد.

·         کاهش استرس افزایش ساعات کاری

تولید محتوا یک فرآیند طولانی و پیچیده است. افرادی که به طور تخصصی مشغول این کار هستند، این مسئله را به خوبی درک می کنند. برخی اوقات برای یک مطلب کوتاه لازم می باشد که یک یا چند روز کامل مطالعه، برنامه ریزی، تایپ، ویرایش و تصاویر انجام داده شود. بعد باید این محتوا به صورت مرتب تحت کنترل و آنالیز شود و نقاط ضعف آن برطرف شود.

همه این موارد کار بسیار سختی و زمان گیری می باشد و می تواند موجب افزایش ساعات کاری افراد شرکت شود. همین مسئله امکان دارد باعث استرس افراد هم بشود. موردی که در نهایت احتمالاً شما را به کلی از فروش اینترنتی منصرف می کند.

تولید محتوا
تولید محتوا

*معایب تولید محتوا

·         شرکت های کم تجربه

یکی از بزرگ ‌ترین معایب محتوای این است که شرکت های متعددی در این زمینه در حال فعالیت می باشند. شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارند و همه آن ‌ها ادعای تخصص و تجربه در این کار را دارند.

اما در حقیقت باد گفت که تعداد کمی از شرکت ها توانایی انجام این کار را دارند که شما را به سود دهی از طریق تولید محتوا برسانند. اگر تجربه موفق افراد دیگر را داشتید، در این زمینه از آن ‌ها کمک بگیرید. در غیر این صورت امکان ارد در انتها فقط ضرر و زیان برای شما بماند.

·         عدم دقت به جزئیات

همان طور که در قسمت بالا گفته شد شرکت های بسیاری در حال تولید محتوا می باشند و بیشتر آن ها از یک الگو پیروی می کنند. با این وجود تعداد بسیار کمی از آن ها به جزئیات تولید محتوا اهمیت می دهند. شاید این جزئیات را در تولید محتوای شرکت و وب سایت خود دخیل کنند اما تمامی مهارت های خود را در اختیار مشتری قرار نمی دهند.

تولید محتوا
تولید محتوا

انواع سیستم های تولید محتوا

سیستم‌ های تولید محتوا از انواع متنوعی برخوردار می باشند. از نظر محتوا و سیاست کلی و محوری به روز رسانی به دو دسته تقسیم می‌شود.
سیستم مدیریت محتوا صفحه محور : این نرم افزارهای تولید محتوا واحد اطلاعاتی وب‌ سایت صفحه را در نظر می گیرد. مدیر محتوا امکان به وجود آوردن صفحه های مجزا، دارای لینک به دیگر صفحه ها، قابل ذخیره‌ سازی بر روی سرورها را به یکی از فرمت‌ های jps ، php، html  و موارد های دیگر را می ‌دهد.

سیستم مدیریت محتوا قابلیت محور : بیشتر وب سایت ‌های اطلاع رسانی و پرتال ‌های اینترنتی از قسمت ‌هایی مانند: مدیریت منو، گالری تصاویر، اعضا، لینک ‌ها و غیره تشکیل می ‌شود. در این ‌گونه نرم‌ افزارهای مدیریت محتوا، مدیر سایت، صفحه هایی را مدیریت نمی ‌کند. فقط محتوا را در ساختار بانک اطلاعاتی وارد می ‌کند.

تولید محتوا
تولید محتوا

 انواع فرمت های تولید محتوا

تولید محتوا دارای فرمت هایی می باشد که هرکدام از موارد گزارش، پخش زنده، موشن‌گرافیک و… یک فرمت محتوا به حساب می آیند. تفاوت قالب و فرمت تولید محتوا به این شکل است که محتوای ویدئویی یک قالب محتوا می ‌باشد. حالا با ما همراه باشید تا که به معرفی برخی از فرمت تواید محتوا بپردازیم:

1.      مقاله

بیشتر افراد این مقالات را به وبلاگ یا مقالات وبلاگ  به خاطر دارند که زیاد با هم تفاوتی ندارند. و یکی از مهم ترین ویژگی‌ های آن تعداد کلمات آن است که باید  بین ۱۰۰۰ تا  ۳۰۰۰کلمه نوشه شود.  پرداختن به یک موضوع خاص و فاقد پیام تبلیغاتی بودن است که از انواع رایج آن می ‌توان به مقالات چگونگی و چک لیستی اشاره داشت.

2.      پادکست

در این فرمت کاربر می‌ تواند هر زمان که بخواهد به محتوای صوتی گوش کند. شما می‌ توانید با توجه به شرایط امروز و این که بیشتر افراد وقت خود را در ترافیک می ‌گذرانند. با تولید پادکست به تایم افراد احترام بگذارید و اثربخشی و محبوبیت خود را هم با این کارافزایش دهید.

3.      موشن گراف

موشن‌گرافیک  اکثرا بدون حرکت و ثابت است. اما  از طریق ترکیب انیمیشن و طراحی گرافیک به فرمت محتوا ویدئوی دیجیتال تبدیل می ‌کند. این شیوه در انیمیشن ها و … برای به حرکت درآوردن عناوین و پس زمین‌ها و دیگر کاربرد ها استفاده شده است.

تولید محتوا
تولید محتوا

4.      کتاب الکترونیکی

قطعا تا به حال وب‌ سایت‌هایی را مشاهده کرده اید که کتاب ‌های الکترونیکی را در اختیار شما می ‌گذارند. البته برای دریافت کتاب به صورت رایگان باید ایمیل خود را وارد کنید. این محتوا ها بیشتر جنبه آموزشی را در بر می گیرد. شما باید محتوایی را در سایت خود تولید کنید که ارزش دانلود را داشته باشد.

انواع تولید محتوا

انواع مختلف محتوا در واقع اطلاعات و تجربیاتی هستند که به اشکال متنوع و روش های گوناگون در زمینه های مرتبط به کار گرفته می شوند. انواع محتوا چند دسته کلی تقسیم ‌بندی می­‌ شوند. در ادامه مطلب  به انواع آن ها اشاره شده است . با ما همراه باشید تا با آن ها آشنا شوید.

1.     تولید محتوای متنی

محتوای متنی یک نوع ابزار برای انتقال پیام شناخته شده است. که فرد با مطالعه و خواندن متن پیام  را در یافت می کند، در این محتوا اطلاعاتی که می‌ خواهیم به مخاطبان بدهیم را می توانیم در قالب های : کلمه ، جمله، علائم نگارشی و… ‌ بنویسیم، از طریق نوشتار متن توسط نویسنده و مطالعه آن توسط خواننده یک ارتباط معنا دار بین آن‌ ها شکل پیدا خواهد کرد.

محتوای متنی اصلی‌ ترین و پایه‌ ای‌ ترین نوع تولید محتوا به حساب می آید.، محتوا در درنیای امروزه نقش بسزایی را دارد. یکی از موارد مهم و ضروری برای مشاغل اینترنتی و سایت، متن خوب است که می‌تواند از طریق آن مخاطبان زیادی را مجذوب خود کنند.

این نوع از تولید محتوا یکی از پر کاربرد ترین و بهترین نوع محتوا شناسایی شده. چون که با انتشار محتوای متنی می توانید بیشتر اعتماد مخاطب را نسبت به وب سایت خود جلب کنید. و اطلاعاتی را که می خواهد، می تواند با خواندن متنی کوتاه به دست بیاورد. محتواهای متنی که منتشر می کنید  برای مخاطب باشد نه ربات های گوگل و همین طور باید سئو محتوا در آن رعایت بشود.

 

هدف های مهم تولید محتوای متنی

  • رتبه بندی درقسمت نتایج جستجو گوگل
  • ارائه آموزش های گوناگون بازدید کنند ها
  • موجب درگیری تعاملات اجتماعی کاربران
  • کسب کردن لینک های بسیار
  • تفریح و سرگرم کردن مخاطبان
تولید محتوا
تولید محتوا

مزیت های محتوای متنی

۱ارزان بودن

تولید متن برای رسانه جزو ارزانترین شکل های تولید محتوا به حساب میاد.از آنجا که تولید محتوای مبتنی بر متن با حداقلی ترین امکانات سخت افزاری قابل انجام هست، بالطبع فرآیند تولید محتوا در این قالب هم نسبت به بقیه اشکال ارزان تر تمام  خواهد شد.

۲در دسترس بودن

روشنه که برای تولید محتوایی که محوریت اصلیش، کلمات به کار رفته تو اونه، ابزار کار می تونه قلم،نوشتن و تایپ کردن باشه. من گمان می کنم که این سهل الوصول ترین شکل برای تولید محتوا برای کار رسانه ای محسوب بشه.

۳ساده بودن

از نظر ساختار می تونیم بگیم نوشتن متن ساده ترین شکل تولید محتواست که هم برای ما کار انجام میده و در ضمن نیازی هم برای به کار بردن پیچیدگی های احتمالی مانند دیگر شکل های تولید محتوا ایجاد نمی کنه.

تولید محتوا
تولید محتوا

2.     تولید محتوای تصویری

این نوع  از تولید محتوا از پرطرفدار ترین محتوا ها برای بازاریابی دیجیتال شناخته شده است. به همین خاطر میزان محبوبیت رسانه‌ های تصویری نظیر :  اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و… بسیار زیاد می باشد. از عوامل موفقیت محتوا های تصویری می ‌توانید به جلب توجه مخاطب و آسان بودن تولید آن و همین طور برعکس محتوا های متنی دارای تنوع می ‌باشد.

هر چند محتوای متنی نسبت به محتوای تصویری مناسب تر و بهتر است. اما عکس نسبت به متن، در ذهن مخاطب از ماندگاری بیشتری برخوردار است. بخاطر همین بیشتر کسب و کارها تصمیم گرفته اند. که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان شان را به صورت عکس در شبکه های احتماعی منتشر کنند.

 

نکاتی در رابطه با تولید محتوای تصویری

محتوای تصویری در انواع مختلفی همچون اسکرین شات ها، اسلاید ها، اینفوگرافیک، ویدئو، و تصویر و عکس موجود هستند. که ما در ادامه به تفکیک به بررسی هر کدام از آن‌ها برای شما خواهیم پرداخت، تا اطلاعات مناسبی را در زمینه تولید محتوای تصویری به شما بدهیم.

§         استفاده از تصاویر و عکس ها

تصاویر و عکس‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. استفاده از عکس اولین زمینه تولید محتوای تصویری محسوب می شود. هرکس که می ‌خواهد در این زمینه شروع به فعالیت کند حتماً از تصاویر گوناگون برای تولید محتوای تصویری خود استفاده کند. اگر تصاویری که شما انتخاب می ‌کنید، کیفیت بسیار بالایی داشته باشند و ارتباط خوبی را با متن و محتوای شما داشته باشند، و بسیار تاثیر گذار خواهد بود. و موجب افزایش رتبه سایت شما درگوگل می شود.

1.      اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از زمینه ‌های تولید محتوای تصویری شناخته شده است. که تاثیر بسیاری در بالاتر رفتن بازدید سایت شما دارد. در اینفوگرافیک شما می ‌توانید با استفاده از تصاویر ساده آمار های پیشرفته و بسیار خاص را به فهم کاربران خودتان برسانید. یکی دیگر از مزایای اینفوگرافیک این می باشد که شما می ‌توانید آن ‌ها را به راحتی از طریق شبکه‌ های اجتماعی یابید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

2.      اسلاید ها

اسلاید ‌ها یکی دیگر از روش های تولید محتوا تصویری است، که به صورت کلی یک روش ساده است. که اکثری از افراد در مواقع تولید محتوای تصویری خودشان از این روش بهره می برند. شما می توانید، با استفاده از اسلاید ها مفاهیم خودتان را به کاربران تان منتقل کنید.

تولید محتوا
تولید محتوا

3.     تولید محتوای تعاملی

تولید محتوای تعاملی محتوایی می باشد که مشارکت فعال مخاطبان را برمی‌ انگیزد. در واقع یعنی این که محتوای تعاملی به چیزی بیشتر از خوانده شدن یا دیده شدن توسط مخاطبان احتیاج دارد. کاربران فضای مجازی اکثرا عادت دارند مطالب زیادی را با سرعت از نظر بگذرانند. به همین علت میزان درگیر شدن ذهن آن ‌ها با مطالب بسیار کممی بشاد و حتی برخی از آن ها زود خسته می شوند و سایت را ترک می کنند.

 

مزیت تولید محتوای تعاملی

1.      داده کاربری واقعی

آنالیز یکی از روش های ارتقا کیفیت در تولید محتوا به حساب می آید . بسیاری از سایت ها را مشاهده می کنید که فقط دارای اطلاعات کوتاه هستند. و برای کاربر اطلاعات مفید و مناسبی را ندارند. محتوای تعاملی این توانایی را دارد تا اطلاعات مفید و کافی از همه سلیقه ها و نظرات کاربران در رابطه با محتوای تولید شده و همچنین خود سایت به ما بدهد .

2.      فرصت بازاریابی

در بازاریابی با کمک گرفتن از داده های کاربر ، کار خود را می توانید درست کنید و بهتر عمل کنید . مواقعی که فردی با مطلب های وب سایت شما ارتباط برقرار کرده اند. مناسب با علایق فرد پیشنهاد های دیگری را به او بدهید . با این کار میزان علاقه آن شخص به سایت را افزایش پیدا خواهد کرد .

3.      زیاد شدن مشارکت

مشارکت و تعامل از چندین جهت مشابه هم می باشند . به همین خاطر شرکت ها بیشتر از این نوع محتوا استفاده می کنند. می توان از طریق زمانی که کاربر مقاله ای را در سایت شما می خواند یا فیلمی که مشاهده می کند ، میزان مشارکت و تعامل را مورد ارزیابی قرار داد . با استفاده از داده های تعاملی می توان افزایش مشارکت را مشاهده کرد .

تولید محتوا
تولید محتوا

4.     تولید محتوای ویدیویی

آخرین نوع تولید محتوا، محتوای ویدیویی می باشد. با منتشر کردن ویدیو در سایت یا در شبکه های اجتماعی خود می توانید محصولات یا خدمات کسب و کار خود را به راحتی معرفی کنید یا اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را در اختیارشان بگذارید. محتواهای ویدیویی بیشتر مخاطب را سرگرم و تشویق به تماشای آن می کند. و تاثیر گذاری آن به نسبت بیشتر است.

مزایای تولید محتوای ویدیویی

  1. توضیح دادن مطلب به صورت بسیار کوتاه و مفید و بدون ایجاد ابهامی در مخاطب
  2. جذب مخاطبان قدیمی و جدید و همین طور افزایش پیدا کردن تعداد بازدید کنند های وب سایت
  3. کاهش پیدا کردن احتمال کپی محتوا های سایت توسط وب سایت ها دیگر
  4. منتشر کردن ویدیو توسط کاربران و در نهایت تبلیغ رایگان برای سایت
  5. آشنا شدن کامل مخاطبان و مشتریان با خدمات و محصولات سایت
  6. تاثیر گذاری بیشتر بر کاربران که در نتیجه افزایش اعتبار سایت و شرکت را به دنبال خواهد داشت.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما