تکنیک های تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی محسوب می شود. در زمان تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مناسبی را در اختیار مخاطبان خود می توانید قرار دهید. .همین طور تولید محتوا بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی سایت به حساب می آید.

تولید محتوا یک روش اثابت شده است که برای آگاهی از برند، حفظ ارتباط با مشتری هدف و افزایش فروش می باشد. بعضی از شرکت ‌ها درباره تاثیر محتوا تردید دارند. این کار آن ها باعث می شود که آن ها این فرصت را از دست بدهند. و به دنبال روش‌های دیگری برای  جذب مشتری باشند.

بی خبر از این که اگر قرار باشد روشی درکسب و کار آن ها تغییر و تحولی ایجاد کند. و به مشتریان بیشتر و ثابت دست پیدا کنند. چاره کار در تولید محتوا می باشد نه روش‌ های موقت و پرهزینه بازار یابی و تبلیغات. مواقعی بازدید کنند گان شما را دوست دارند که با تولید محتوای ارزشمند چیز هایی را که می خواهید را در اختیارشان قرار بدهید و اعتماد آن ها را جلب کنید.

تمامی بازار یاب ها و صاحبان مشاغل به دلایل زیادی انواع محتوا را تولید می کنند. و به صورت آنلاین آن ها را انتشار می دهند. گاهی این کار با هدف افزایش بازدید از یک وب سایت صورت می گیرد.

گاهی هم با هدف آگاه سازی مشتریان از یک محصول یا خدمات جدید انجام می گیرد. با این حال، هدف اصلی تمامی افرادی که محتوا را در فضای مجازی انتشار می دهند دستیابی به مخاطبان هدف و ایجاد ارتباط با آن ها است.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

استراتژی محتوا

چندین عنصر موجود است که یک استراتژی محتوا را تشکیل می دهد. و برای یک استراتژی موفق همه آن ها مهم و ضروری می باشد. این عنصر ها شامل موارد زیر هستند :

اهداف و KPI های دقیق:  هر کمپین محتوای دیجیتالی باید رد یابی و اندازه گیری شود. با این کار مشخص می شود آیا به اهداف خود می رسند یا نه. این هم به این معنی است که اهداف را تا آن جا که می توانید دقیق و واضح بیان شود تا راحت تر متوجه آن شوند.

تقویم محتوا  : قسمت های متحرک زیادی در یک استراتژی محتوا وجود دارد. بنابراین مهم است که برای برای داشتن “نقشه” بصری از آن، تقویم محتوا موجود باشد.

انواع محتوا : در مناسب ترین استراتژی های محتوا ترکیبی از انواع محتوا برای جلب توجه مخاطب از زاویه های گوناگون  به کار  برده می شود. نمونه هایی از انواع محتوا شامل مقاله ها، کتاب های الکترونیکی، فیلم ها، ایمیل ها، اینفوگرافیک ها، پادکست ها، توصیفات و موارد های بسیاری می باشد.

وجود چند کانال تبلیغ محتوا:  همکاری همزمان با چند  کانال آنلاین بسیار مهم می باشد تا محتوای بیشتری در دید مخاطبان قرار بگیرد. این به اینمعنی است که تحقیق کنید  تا مخاطبان بداند که زمان خود را در چه جایی صرف می کند.

نویسندگان با استعداد : محتوای عالی خود به خود به وجود نمی آید. این کار باید با تلاش سخت نویسندگان، طراحان گرافیک و ویرایشگران ویدئو بدست بیاید که می توانند محتوای با کیفیت بالا، خوانا، جذاب و دارای جلوه های بصری برای مخاطبان خاص به وجود بیاورند

بودجه لازم:  چیزی به عنوان استراتژی محتوای رایگان وجود ندارد. بازار یابی محتوا یک سرمایه گذاری می باشد که برای ایجاد سرنخ و درآمد طراحی شده است. اختصاص بودجه مناسب که فضا را برای درک پتانسیل استراتژی محتوا مهم می کند، ضروری است.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش‌ های بازاریابی دیجیتال شناخته شده است. محتوا نه تنها به کسب و کارها کمک می کند تا اعتماد مخاطبان خود را به راحتی به دست بیاورید و با آن ها ارتباط بگیرید.  بلکه مثل یک نیروی محرکه، سایر تکنیک ‌های بازاریابی دیجیتال را هم فعال می کند و به موفقیت آن ها کمک می کند.

محتوا را می توان پایه و ستون همه تلاش های تبلیغات آنلاین شناخت. چون که  محتوا می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به مخاطبانشان اطمینان دهند که هوشمندانه تصمیم می گیرند و خرید می کنند.

محتوای قوی به کسب و کارها کمک کند تا حضور آنلاین خود را ملموس ‌تر کنند. هم در موتورهای جستجو و هم در شبکه های اجتماعی .محتوای با کیفیت را می توان به تمامی وب سایت لینک داد . این موجب افزایش آمار بازدید ها و بالا رفتن رتبه سایت در موتور جستجو می شود. محتوا‌ ها از لحاظ قالب کلی به صورت متنی، بصری و یا صوتی تولید می‌ شوند.

روش‌های تولید محتوا از لحاظ قالب

محتوای متنی که شامل انواع وب‌ نوشته‌ ها ، مقاله ها و نوشته‌ های خبری- هنری و مانند آن می باشند.

محتوای بصری نظیرعکس‌ ها، اسلاید ها، ویدئو، موشن گرافیک، تور مجازی و دیگر موارد ها می باشد.

محتوای صوتی یا پادکست‌ ها که فایل ‌های صوتی و شنیداری را دربرمی گیرد

روش‌های تولید محتوا از نظر تولید کننده

اگر شما صاحب یک کسب ‌و کار، یک هنر و یا یک توانمندی ویژه هستید. و می ‌خواهید در یک سایت و یا شبکه اجتماعی به معرفی هنر، محصول وکارهای خود اقدام کنید. باید در یکی از قالب‌ هایی که گفته شد یعنی نوشتاری، دیداری و یا شنیداری محتوا تولید کنید. بعد از طراحی و تولید محتوا می توانید آن ها را به دست افراد بدهید.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

کاربرد تولید محتوا

حدود نود درصد از بازاریاب ها از محتوا استفاده می کنند تا چشم اندازهای فروش خود را گسترش بدهند. با این کار بازدید کننده ها سایت خود را به خریدار تبدیل کنند. آن ها شکل های مختلف محتوا را در نظر می گیرند تا برندشان را به مشتریان خود معرفی کنند و بر تصمیم گیری آن ها برای خرید تاثیر بگذارند.

از آن جایی که شرکت های بسیاری برای جلب توجه مخاطب های یکسان در رقابت هستند. احتیاج به محتوای هدف مند و با کیفیت دارند تا بتوانند رقیب های خود را پشت سر بگذارند و به مشتریان بالقوه دست رسی داشته باشند.

محتوای جذاب و با کیفیت بیش تر از هر چیز دیگری بر مخاطب اثر می گذارد. تولید محتوا به برند ها این امکان را می دهد تا اطلاعات کاملی را ایجاد کنند و در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار بدهند. ثبات قدم، به ویژه در پیام رسانی با یک نام تجاری خاص، یکی از عوامل موثر در رشد و موفقیت هر برند می باشد.

با تولید محتوا اگر صدا، لحن و سبک فوق العاده خود را داشته باشید.  بدون هیچ تردیدی می توانید به موفقیت های چشمگیری در زمینه بازار یابی دیجیتال برسید. در ادامه چند مورد ذکر می کنیم تا نشان دهند چقدر محتوا می تواند در تلاش های شما برای تبلیغات آنلاین تاثیر گذار باشد:

1. باعث شناخت برند شما می شود

محتوای خوب در جذب بازدید کنندگان به وب سایت شما بسیار تاثیر گذار است. مواقعی که که این بازدید کننده ها وب سایت شما را مشاهده می کنند. نسبت به برند شما و خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید، مطلع  می شوند.

اگر بتوانید با محتوا هایی که به طور منظم انتشار می دهید، آن ها را دوباره به وب سایت خود بیاورید، می توانید مطمئن باشید که نام برند شما را به خاطر خود می سپارند. همین طور احتمال این که به یک مشتری تبدیل شوند بیشتر و بیشتر خواهد شد.

2. محتوای خوب از سایتهای دیگر لینک به دست می آورد

اگر به صورت مرتب محتوای خوب تولید کنید و وب سایت تجاری خود را به روز نگه دارید، می توانید اطمینان داشته باشید که با گذشت زمان افراد مواقع جستجو در مورد محصولات یا خدماتی که شما هم آن ها را ارائه می‌ دهید. با این کار می توانند سایت شما را پیدا کنند و به آن لینک دهند. این کار موجب می شود که رتبه بندی SERP شما را بهبود یابد.

3.  اشتراک گذاری محتوای مناسب

تمامی محتوا های مناسب همیشه به اشتراک گذاشته می شوند. هنگام نوشتن، کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو را یکی از هدف های مهم خود قرار دهید . یک عنوان جذاب بنویسید و اطمینان داشته باشید که افراد برای خواندن مطلب های شما کلیک خواهند کرد. اگر عنوان و محتوای شما جالب باشد، همیشه کسانی هستند که آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

تکنیک ها

نوشتن عناوین جذاب

هدف یک عنوان اینه که خواننده‌ها رو مجبور به خوندن جمله اول بکنه. اگه در نگاه اول توجه و حواس خواننده‌ها رو به خودتون جلب نکنین، احتمال این که اونها رو از دست بدین خیلی زیاد میشه. اینجاست که صرف نظر از این که چه محتوای عالی تولید کردین، تمام تلاش‌های شما در فرآیند تولید محتوا هدر داده شده. برای همین اولین تکنیک تولید محتوا رو اختصاص میدیم به عنوان جذاب.

همه عناوین عالی دارای یک یا چند ویژگی هستن که به شرح زیر است:

عنوان باید منحصر به فرد باشه. مخاطب مورد نظر شما ممکنه مقالاتی مانند مقاله‌ای که شما مینویسن رو بخونه، اگه عنوان منحصر به فردی نداشته باشین، مخاطب فکر میکنه این همون قبلیه. شما باید مطمئن بشین که هیچ کس دیگه‌ای از عنوان مقاله شما استفاده نمی‌کنه و این عنوان در انحصار شماست.

عنوان باید خاص باشه. باید در عنوان اطلاعات کافی برای خواننده ها ارائه بدین تا بدونن چرا دارن وقت ارزشمند خودشون رو فدای خوندن مقاله شما میکنن.

عنوان باید حس ضروریت رو انتقال بده. عنوان شما باید حسی به خواننده شما القا کنه که اگه محتوایی رو نخونه و نبینه چیزی رو از دست داده.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

ایجاد پست های طولانی

به عنوان یکی از تکنیک های تولید محتوا می شود به تولید پست های طولانی اشاره داشت. هرچقدر پستی که ایجاد می کنید طول بیشتری داشته باشد از کیفیت بالایی هم برخوردار خواهد بود. شاید به گوش شما هم رسیده باشد که گوگل  وبلاگ هایی رو می پذیرد که  به طور منظم در حال به روز رسانی هستند.

به عنوان مثال سعی کنید تا می توانید در محدوده ۴۰۰ تا ۶۰۰ کلمه پست به انتشار بگذارید.  ولی علی ‌رغم وقت و تلاشی که صرف این کار کرده اید، پیشرفت قابل توجهی در ترافیک شما دیده نخواهد شد.

در این بخش می خواهیم شما را با چند فکت آشنا کنیم:

SERPIQ تحقیق کرده و مشاهده کرده است که پیج هایی که در رتبه اول گوگل قرار می گیرند، بیشتر از ۲۰،۰۰۰ کلمه کلیدی دارند. آن ها به این نتیجه رسیدند که مقاله های طولانی‌ تر، رتبه بهتری در گوگل را به خود اختصاص می دهند.

 معجزه تصاویر و محتوای متنی

در وب سایت‌ هایی که به معرفی محصولات می ‌پردازند. قرار دادن تصویر زیاد کافی نمی باشد و باید در کنار تصویر به تولید محتوای متنی هم توجه داشته باشند. به این معنی که معایب و مزایای محصول معرفی شده نوشته شود. و در صورت امکان مقایسه با محصولات مشابه صورت بگیرد. و می توایند یک توضیح مختصری هم در رابطه با محصول خود بدهید.

باید توجه داشته باشید که توضیحات شما کامل و جامع باشد، با زبانی ساده‌ می ‌تواند برای بازدید کننده جذابیت بالایی داشته باشد. همین طور با تعبیه فضایی در قسمت انتهایی مطلب برای ثبت نظرات کاربران،‌ می ‌توان از مشارکت دیگر مصرف کنندگان هم بهره برد.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

استفاده از کلمات مناسب

یکی از عوامل مهم برای ایجاد محتوا جهت معرفی برند و محصول خود، ترکیب بندی درست آن در نحوه استفاده و بیان کلمات می باشد. تا مشتریان، هدف شما از محتوا را به صورت اتوماتیک به شرکت شما مرتبط می سازند.

استفاده از کلمات پیچیده و دشوار، غیر معمول و نا مانوس برای مشتریان، کارمندان و دیگر کاربران می تواند بسیار مبهم و گیج کننده باشد و باعث کلافگی آن ها می شود.

این شیوه نوشتن، جهت ایجاد محتوا از غیر حرفه ای بودن و نا معتبر بودن  آن است. به همین دلیل می توانید با استفاده از قالب نگارشی ویژه برای شرکت خود کمک بگیرید تا اعتماد مخاطبان را جلب کنید.

طوری که اگربرای ایجاد قالب نگارشی مخصوص به شرکت خود کمک خواستید. می توانید به صفحه تولید محتوای  وردکن مراجعه کنید.

بیان نقطه نظرات با جزئیات

متن نباید مبهم و گیج کننده باشد. مثلا اگرمی خواهید نظر خود را در مورد یک قسمت از نرم افزاری که در زمان و منابع صرفه جویی می کند، بنویسید، حتما چند نمونه مثال بزنید تا کاربر راحت تر متوجه آن شود. توضیح دهید که این نرم افزار کارهای زمان بر مانند بایگانی و مدیریت پایگاه داده را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

مردم فقط نمی خواهند بدانند که یک محصول خاص می تواند زندگیشان را تغییر دهد. بلکه چگونگی عملکرد آن هم برایشان مهم می باشد. سعی کنید مخاطبان خود را مطمئن کنید. تا که هر اطلاعاتی را که در آینده بخواهند بدانند را در اختیارشان قرار می دهید.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

رسمی نباشید

شما می خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، بنابراین از باید از به کار بردن کلملتی که دارای فاعل نمی باشند دوری کنید. یعنی محتوای خود را به گونه ای بنویسید که انگار به صورت رو در رو در حال صحبت با آن ها هستید. و آن ها را به صورت شخص مورد خطاب قرار دهید.

با استفاده از کلمات مورد خطاب دوستانه تر نسبت به کلمات رسمی ، حس صمیمیت و نزدیکی با مخاطبان را به وجود آورید. البته امکان دارد چند استثنا برای این تکنیک وجود داشته باشد. به عنوان نمونه  می توانید قرار داد ها ی حقوقی را مثال بزنید.

با صرف نظر از این که این امکان وجود دارد که کارمند بانک باشید یا برای راه اندازی فناوری جدید که رسمی هستند کار کنید.  برای یافتن مخاطبان خاص به حد مطلوب از روش غیر رسمی بودن استفاده کنید.

دوری کردن از اصطلاحات و کلیشه ها

استفاده بیش از حد عبارت هایی مثل {فرصت را غنیمت بشمارید} و یا { محصول خلاقانه} حس کلی بودن و نا امید کننده ای را به طرفتان منتقل می کنید . این طور اصطلاحاتی متن شما را ساده ، پیش و پا افتاده و معمولی و غیرقابل تمایز می سازد.

پس اگر می خواهید محتوای مناسب و هیجان انگیز تولید کنید ، باید عبارات کلیشه ای خسته کننده را دور بریزید و در جستجوی پیدا کردن راه های دیگری برای بیان ایده های خود باشید.

همچنین اگر در محتوایتان از اصطلاحات تخصصی زیادی که غیر قابل فهم هستند ، استفاده کنید ، قطعا مخاطبان زیادی را از دست می دهید. پس تا جایی که می توانید از این کار دوری کنید.

تکنیک های تولید محتوا
تکنیک های تولید محتوا

تولید کتاب‌های الکترنیک،

تولید کتاب های الکترونیک نه تنها گامی فرهنگی به حساب می آید. بلکه‌ می‌ تواند یک تولید محتوا ماندگار و با کیفیت در هر کسب و کاری باشد. در تولید کتاب های الکترونیک باید توجه داشته باشید که تعداد صفحه ها  زیاد و خسته کننده نباشد. به طور استاندارد معمولا صفحه های  این کتاب ها را بین 30 تا 50 صفحه در نظر‌ گرفته می شود. این کتاب ها باید دارای صفحه بندی مناسب و استاندارد باشند و در متن کتاب اطلاعات مربوط به تولید کننده محتوا ذکر شود تا از سرقت ادبی آن جلوگیری شود.

بله غیابی بگیرید

تصور کنید که شما فروشنده ای هستید که به صورت حضوری در حال صحبت با مشتری خود می باشید. و برای ایجاد یک محیط صمیمی سعی دارید خیلی دوستانه سمت صحبت را با استفاده از علایق مشترک به سمت فروش کالا ببرید.

اگر توانستید با بیان یک علاقه مشترک، بله از مشتری بگیرید احساس بسیار خوبی  خواهید داشت. و با اعتماد به نفس بقیه کار فروش را انجام می ‌دهید و در اخر می‌ توانید فروش موفقی در پیش رو داشته باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما