سئو خارجی سایت ( Off-site SEO یا Off-page SEO ) به تمامی اقدامات و تکنیک های سئویی که در خارج از وب سایت های خود برای بهبود بخشیدن به رتبه سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل انجام می دهید، گفته می شود.

فاکتورهای کلی و اثر گذار سئو خارج از سایت شامل افزایش محبوبیت، ارتباط، اعتماد و قدرت وب سایت شما می شود. این کار با معرفی سایت شما توسط  فضای های معتبر دیگر در اینترنت شامل وب سایت ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و مواردی دیگر انجام می شود.

معرفی لینک سایت شما یا تبلیغات سایت و به صورتی سایت هایی کیفیت محتوای سایت شما را تایید می کنند را شامل می شود. به زبان ساده سئو خارجی، عمده اقدامات پیرامون لینک سازی (Link Building) برای وب سایت شما می باشد. سئو خارجی سایت از مهم ترین اقدامات بهینه سازی وب سایت و کسب رتبه در گوگل محسوب می شود.

روش های متداول انجام سئو خارجی سایت

فعالیت های بسیاری از حوزه سئو در حیطه سئوی خارجی سایت قرار می گیرند که متداول ترین آن ها را در ادامه مطالب برایتان ذکر کرده ایم .

  • ذکر نام برند و صحبت کردن درباره آن
  • کامنت گذاری
  • فروم ها و انجمن ها
  • استفاده از اینفلوئنسرها
  • پست میهمان
  • بازسازی لینک های شکسته یا 404
  • شبکه سازی در سوشال مدیا
  • بازاریابی محتوا
  • پرسش و پاسخ
  • خبرنامه
  • رپورتاژ
سئو خارجی سایت
سئو خارجی سایت

مطالعه بیشتر: بک لینک چیست؟

چند  تکنیک بزرگ سئو خارجی

  1. سایت های شبکه های اجتماعی

امروزه  شبکه های اجتماعی  دیگر جز لاینفک زندگی هر‌ کسی شده است. و بیشتر افراد عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی هستند. چهار شبکه اجتماعی که  تاثیر بسیاری را در سئو خارجی دارند .عبارتند از: فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس می باشند. هر ورودی که از این شبکه های اجتماعی شما داشته باشید، دارای امتیاز بالایی در گوگل می باشد.

اگر به دنبال افزایش یافتن رتبه سایت خود در گوگل هستید، بهتر است که حتما در این 4 شبکه عضو شوید و‌ شروع به فعالیت کنید. شبکه های اجتماعی بهترین و ارزان ترین منبع تبلیغات آنلاین محسوب می شوند.

  1. ثبت نام در موتور های جستجو

موتور های جستجو همیشه سایت شما را مورد پیمایش قرار می دهند. اما پیدا کردن سایت شما توسط آن امکان دارد در مدت زمان طولانی انجام گردد.  که به اصطلاح آن را ایندکس شدن می نامند.

اگر می خواهید که سایت شما سریعا توسط موتور های جستجو ایندکس شود.، بهتر است که خودتان دستی این کار را انجام دهیم. ثبت نام در موتور های جستجو مانند گوگل ، یاهو یکی از تکنیک های سئو خارجی محسوب می شود نه سئو داخلی‌.

  1. لینک طعمه

لینک طعمه یکی دیگر از روش ها برای بهبود رتبه سایت در سئو خارجی محسوب می شود. فرض کنید که زمانی مجبور هستید  که مطالبی را از سایت های دیگر در محتوای خود قرار بدهید.

گوگل وقتی مطالب کپی شده را می بیند به سرعت آن سایت را جریمه می کند. شما برای این که رعایت حق کپی را بکنید. بهتر کار این است که در قالب یک لینک منبع اصلی را معرفی کنید. زمانی که شما منبع اصلی را معرفی می کنید. این کار باعث افزایش محبوبیت سایت شما بین دیگران می شود.

  1. اعتبار

تا اینجا قطعا فهمیده اید  که چرا اعتبار لینک ها مهم می باشد. وقتی که یک وب سایت به شما لینک فالو می ‌دهد. اعتبار خود را به سایت شما انتقال داده است. مفهومی وجود دارد به نام امتیاز اعتبار یا authority score که به طور مخفف AS خوانده می ‌شود.

امتیاز اعتبار در کل به معنی  برآورد امتیاز دامنه می باشد. که کیفیت کلی یک سایت را مشخص می‌ کند. و به شما می گوید که گرفتن بک لینک از آن وب سایت در چقدر می‌ تواند تاثیر گذار باشد. این امتیاز بر اساس داده‌ های زیر داده می شود:

  • کیفیت و کمیت بک لینک های دامنه
  • کمیت دامنه ها و IP‌های ارجاع داده شده
  • لینک های فالو و نو فالو
  • ترافیک جستجوی ارگانیک
  • تعداد کاربران
  1. لیست محلی

بسته به نوع کسب و کار شما، شما  امکان دارد  لیست هایی از دایرکتوری های محلی بیابید. که برای کسب و کار شما موثر باشد. سایت هایی موجود اند که می توانند به رشد کسب و کار شما به صورت محلی کمک شایانی کنند.

به عنوان مثال  سایت های رایگان اگهی که می توانند بسیار زیادی به شما در کسب و کار کنند. چون که در این سایت می توانید براساس موقعیت شهری خود، کسب و کار خود را جستجو کنید.

مطالعه بیشتر: روش های افزایش اعتبار سایت

همین طور گوگل امکاناتی را در نقشه خود قرار داده  که نزدیک ترین کسب و کار ها را براساس موقعیت جستجو کننده نشان می دهد. پس بهتر است که کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.

  1. PR یا روابط عمومی دیجیتال

برای مدت زیادی، PR و سئو دو قائده مارکتینگی تفاوت داشته اند. اما در سال‌ های گذشته، این تفاوت کمرنگ تر شده و هر دو در کنار مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه، روابط عمومی دیجیتال یا PR، تاکتیک لینک سازی محسوب می شود. که این امکان را می ‌دهد تا لینک های معتبر را به دست بیاورید.

شما می توانید از تاکتیک ‌های PR برای تبلیغ محتواهای خود استفاده کنید. و از این طریق بک لینک برای وب سایت خود کسب کنید. یکی از بررسی ‌های اخیر نشان داده است که هر کمپینی به طور میانگین بین ۱۰ تا ۲۴ بک لینک از دامنه اصلی به دست می‌ آورد.

سئو خارجی سایت
سئو خارجی سایت
  1. اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی فرد تأثیر گذار یا Influencer، به اشکال های مختلفی در سال ۲۰۲۰ دیده شده است. اما اگر به عقب باز گردیم، اینفلوئنسرها همان بلاگر هایی هستند که پست ‌های تبلیغاتی و اسپانسر انتشار می دادند . اما امروزه، این مفهوم را به طور عمده در اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک مشاهده می کنیم.

توجه داشته باشید که استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای گرفتن بک لینک به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود. زیرا لینک از محتوا های اسپانسر با قوانین گوگل منافات دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ می‌ تواند راه و روش های خوبی برای برند سازی و جذب مخاطبین تازه باشد.

  1. تولید محتوا

تولید محتوا  براساس اصول سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت محسوب می شود. با تولید محتوایی خوب و جدید شما علاوه بر این که  می توانید بهانه ای برای برگرداندن کاربران خود به سایت ایجاد کنید، موتور های جستجوگر هم چون که سایت شما به روز رسانی می شود، مدام  به طور پیوسته سایت را بررسی می کنند. این نکته را به یاد داشته باشید . که هرچه محتوا جدید و خوب باشد، شما از رتبه و اعتبار بالاتری نزد گوگل برخوردار می شوید.

مهم ترین نکته فقط این می باشد. که محتوای شما باید براساس اصول سئو نوشته شده باشد. و اگر در این زمینه زیاد مهارت ندارید، می توانید یک بلاگ نویس را استخدام کنید.

مزایای سئو خارجی چیست؟

در فرایند مدیریت و اجرای سئو خارجی از راه و روش های گوناگونی   بهره گرفته می ‌شود. با افزایش یافتن اعتبار و بالا رفتن رتبه وب‌ سایت. ماشین هوشمند جستجوی گوگل به این باور می‌ رسد که ‌سایت با تولید محتوای با کیفیت، مطالب مفیدی را انتشار می دهد. و قابل اطمینان می باشد.

این اعتبار باعث خواهد شد تا سایت بارها و بارها در بین گزینه های معرفی شده در فهرست نتایج جستجوی گوگل مورد نمایش و بازدید قرار بگیرد. تولید محتوای سئو شده باعث می ‌شود تا کاربران فراوانی به وب‌‌ سایت مراجعه کنند .و با این کار فروش کالاها و خدمات افزایش خواهد یافت.

این روند مانند دنباله‌ ای پایان ‌ناپذیر از وقایع می باشد. که با هزینه تولید محتوای سئو شده و انجام تولید محتوا برای وب ‌سایت را مقرون به صرفه می ‌کند.

زیاد کردن بازدید کننده باعث  می ‌شود تا وب‌ سایت در مکان‌ های مختلف و به روش‌ های متنوع معرفی شود . و با تأیید صحت آن بر رتبه وب ‌سایت افزوده شود. از طرفی دیگر، تولید محتوای سئو شده و مشاهده کردن دائمی  وب ‌سایت، باعث تقویت رتبه وب ‌سایت و جلب  بیشتر اعتماد کاربران می‌ شود.

گوگل به تازگی مفهومی به نام امین بودن را معرفی کرده است. این مفهوم به استقرار رابطه‌ ای مبتنی بر اعتماد و استمرار رابطه شکل گرفته. و در ما بین  وب ‌سایت و کاربران آن، اشاره می کند.

این اعتماد کاربران به وب ‌سایت و امین بودن وب‌ سایت نسبت به اعتماد کاربران خود، نقش مهمی را در تعیین رتبه وب‌ سایت ایفا می ‌کند. همینطور رابطه مستقیمی با سئو خارجی دارد.

به عبارت دیگری ، گوگل می‌ خواهد وب‌ سایت‌ هایی را در فهرست نتایج جستجوهای خود نمایش بدهد که مهارت و توانمندی آن در تولید محتوای با کیفیت و نیز انتشار محتوای سئو شده. توسط تعداد مراجعان و تأیید سایر وب ‌سایت ها به اثبات رسیده شده باشد.

مهم ترین کار در سئو خارجی سایت چیست؟

از دیدگاه متخصصان سئو و فعالان حوزه وب، فعالیتی که در حوزه سئوی خارجی بیشترین میزان اهمیت و البته حساسیت را دارد، لینک سازی خارجی سایت می باشد.این کار باید با دقت و حساسیت بالایی و البته با علم کامل به این حوزه صورت بگیرد. زیرا که این امکان وجود دارد تا استفاده از بک لینک های غیر طبیعی و اسپم به قیمت پنالتی شدن سایت برای شما به اتمام برسد.

مطالعه بیشتر: مزایای استفاده از ورد پرس

نقش رپورتاژ آگهی در سئوی خارجی چقدر است؟

در تهیه و استفاده از محتوای سئو شده باید به این نکته توجه داشته باشید تا متن محتوای  سئو شده هیچ تاثیری در سئو سایت ندارد. متن محتوای سئو شده تنها وسیله ای برای منتشر کردن لینک ‌های گنجانده شده در آن می باشد.

با این حال، قدرت بک ‌لینک‌ های موجود در متن آگهی و اعتباری که از سایت مبدا به سایت مقصد سرازیر می‌ شود، به شدت تاثیر مثبتی در بهبود وضعیت رتبه وب‌ سایت خواهد داشت.

لینک ‌هایی که در  مطالب علمی درج می شود، بهترین نوع بک ‌لینک ‌ها محسوب می شوند .اگر وب سایتی  که به رپورتاژ آگهی را منتشر می ‌کند. در حوزه وب‌ سایت سفارش دهنده باشد. این تاثیر چندین برابر خواهد شد.

سایت ‌های خبری معمولا از رتبه‌ بندی و دامین آتوریتی بالایی دارند.  از این رو بهترین گزینه برای منتشر کردن ریپورتاژ آگهی، وب‌ سایت‌ های خبری است و باعث بهبود رتبه وب‌ سایت می ‌شوند.

سئو خارجی سایت چیست؟

به تمامی اقدامات و تکنیک های سئویی که در خارج از وب سایت های خود برای بهبود بخشیدن به رتبه سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل انجام می دهید، گفته می شود.
فاکتورهای کلی و اثر گذار سئو خارج از سایت شامل افزایش محبوبیت، ارتباط، اعتماد و قدرت وب سایت شما می شود. این کار با معرفی سایت شما توسط  فضای های معتبر دیگر در اینترنت شامل وب سایت ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و مواردی دیگر انجام می شود.

مزایای سئو خارجی چیست؟

در فرایند مدیریت و اجرای سئو خارجی از راه و روش های گوناگونی   بهره گرفته می ‌شود. با افزایش یافتن اعتبار و بالا رفتن رتبه وب‌ سایت. ماشین هوشمند جستجوی گوگل به این باور می‌ رسد که ‌سایت با تولید محتوای با کیفیت، مطالب مفیدی را انتشار می دهد. و قابل اطمینان می باشد.
این اعتبار باعث خواهد شد تا سایت بارها و بارها در بین گزینه های معرفی شده در فهرست نتایج جستجوی گوگل مورد نمایش و بازدید قرار بگیرد. تولید محتوای سئو شده باعث می ‌شود تا کاربران فراوانی به وب‌‌ سایت مراجعه کنند .و با این کار فروش کالاها و خدمات افزایش خواهد یافت.

نقش رپورتاژ آگهی در سئوی خارجی چقدر است؟

در تهیه و استفاده از محتوای سئو شده باید به این نکته توجه داشته باشید تا متن محتوای  سئو شده هیچ تاثیری در سئو سایت ندارد. متن محتوای سئو شده تنها وسیله ای برای منتشر کردن لینک ‌های گنجانده شده در آن می باشد.
با این حال، قدرت بک ‌لینک‌ های موجود در متن آگهی و اعتباری که از سایت مبدا به سایت مقصد سرازیر می‌ شود، به شدت تاثیر مثبتی در بهبود وضعیت رتبه وب‌ سایت خواهد داشت.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما