سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی این امکان را دارد که  کار بسیار ساده و راحتی باشد و در کم ترین زمان و با هزینه ای مناسب انجام شود. اما در عین حال می تواند یک کار بسیار پیچیده  باشد و به زمان زیادی احتیاج داشته باشد. راحتی یا سخت بودن سایت ها توسط  همه‌ ی رقیب های شما تشخیص داده می شود. اما با انجام برخی اقدامات اطمینان داشته باشید که می توانید  به راحتی با استاندارد های خود گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را برای خود کسب کنید.

برای انجام سفارش سئو سایت و یا مشاوره جهت سئو سایت فروشگاهی می توان  با شرکت وردکن تماس بگیرید تا توسط تیم با تجربه و متخصص سئو کار های مربوط به بهینه سازی سایت شما انجام شود.

نکات مهم بعد از راه اندازی سایت

بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی شما باید بر روی گرفتن مشتریان و فروش محصولات خود متمرکز شوید. باید در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق نتیجه های جستجو پیدا می کنند. به همین خاطر اگر نتوانید در نتایج گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را پیدا کنید. قادر به گرفتن بازدیدکننده و فروش هم  نخواهید بود.

اگر می خواهید بر روی سئو سایت فروشگاهی خود متمرکز شوید و  یا می خواهید در یک زمان کوتاه رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورید می توانید از طریق تبلیغات Adwords یا همان تبلیغات کلیکی گوگل محصولات خود را بفروشید. در حوزه سایت فروشگاهی شما با بسیاری از  سایت دیگر و رقبای بزرگ و زیاد تر باید رقابت کنید. در حقیقت برای این که  شما در نتایج جستجو ها بالاتر از رقبای خود باشید، باید به صورت بهتر و بیشتر  از آن ها فعالیت داشته باشید. به طوری دیگر شما باید نقاط ضعف و نقاط قوت سایت های رقیب های دیگر را پیدا کنید. نقاط ضعف آن ها را در سایت خود رفع کنید. نقاط قوت سایت های رقبای خود را نیز در سایت خودتان ارتقا دهید و بهینه کنید

کار هایی که باید برای سئو سایت فروش گاهی انجام داد :

به طور کلی بهینه سازی سایت 2 قسمت مهم و اصلی دارد، سئوی داخلی On-Pageو سئوی خارجی Off-Page  قسمت ها ی اصلی  یک سایت می باشد.

  • سئوی داخلی On-Page شامل همه اقدامات و کار هایی که باید در داخل سایت خود ما انجام شوند.
  • سئوی خارجی Off-Page به همه اقدامات و فاکتور های خارج از سایت ها گفته می شود.

حتما قبل از شروع کردن فعالیت، بر روی سئوی خارجی، اول سئوی داخلی سایت خودتان را تنظیم کنید. سپس سراغ سئوی خارجی سایت را کلیک کنید و واردش شوید.

در زیر لیست استراتژی های مورد نیاز جهت سئوی سایت فروشگاهی را ذکر نموده ایم:

 معماری اطلاعات در سئوی سایت فروشگاهی

باید همه اطلاعاتی که در سایت شما وجود دارد به راحتی قابل دسترس باشد. طوری که چنان مدیریت و ساماندهی خوبی داشته باشید. مواقعی که یک فرد وارد سایت شما می شود فقط با چند کلیک بتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند و مراحل خرید را انجام دهد.

به طور اختصار، بازدیدکننده ای که وارد صفحه اصلی سایت شما می شود. باید به سمت ، دسته بندی هایی که به دنبال آن است هدایت شود. از طریق دسته بندی ها و فیلتر های موجود در هر دسته بندی بتواند محصول مورد نیاز خود را بر اساس قیمت و شرایطی که نیاز دارد در سایت شما پیدا کند. نباید شرایطی باشد که بازدیدکننده چندین دسته بندی مختلف را طی کند تا به محصول برسد.

 هر URL فقط برای یک کلمه کلیدی

در سایت فروشگاهی خود نباید بخواهید که با 1 آدرس url چندین کلمه کلیدی شما رتبه و جایگاه داشته باشند. در حالت عادی شما قادر به این هستید تا برای هر صفحه تا 3 کلمه کلیدی ورودی داشته باشید. تا 7 کلمه هم ظرفیت وجود دارد. ولی بهتر است که برای هر کدام از کلمات کلیدی خود برای مثال : اسم یکی از دسته بندی های سایت یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید. که بیشترین ترافیک و جستجو را دارد و مشتریان شما از آن زیاد استفاده می کنند.

همچنین در نظر داشته باشید زمانی که شما با یک کلمه کلیدی مقام و جایگاه بگیرد. اگر یک سیلاب به اول و آخر آن اضافه شود اما کلمه کلیدی شما هم چنان رتبه و جایگاه داشته باشد. شما با کلمات جدید تر هم باز رتبه و جایگاه مناسب تری را خواهید داشت. مطمئن باشید با سیلاب های جدید هم رتبه شما بهبود خواهد داشت.

مدیریت کلمات کلیدی هر صفحه

متاسفانه در سایت های فروشگاهی به این دلیل که امکان دارد از یک دسته بندی چندین محصول وجود داشته باشد و کلمه کلیدی هر کدام از این دسته بندی ها برابر با همان اسم محصول باشد به همین خاطر امکان دارد که کلمات کلیدی  تداخل داشته باشند و  به طور تکراری مورد استفاده قرار بگیرند.

بهتر است که تمرکز خود را بر روی دسته بندی محصولات قرار دهید. چون که بازدیدکنندگان قدرت بیشتری بر روی انتخاب تنوع محصولات دارند. از سوی دیگر، شما نیز می توانید متن و محتوای خود را به طور کامل به نمایش بگذارید.

اگر در سئو سایت فروشگاهی لندینگ پیج های خود را بر روی صفحه محصولات قرار ندهید. بهتر است که دسته بندی محصولات لندینگ پیج های شما باشند.

دسته بندی ها و برچسب ها

در سئو سایت فروشگاهی بهتر است که یا از دسته بندی و یا برچسب ها استفاده کنید. از نظر طراحی و معماری و برای خود گوگل نیز هیچ فرقی بین دسته بندی و برچسب های یک سایت وجود ندارد.

 به همین خاطر از استفاده بیش از حد و یا وارد کردن کلمات کلیدی که ارتباطی با آن ندارند باید خودداری کنید. در نظر داشته باشید که اگر از برچسب ها برای اضافه کردن کلمات کلیدی غیر مرتبط یا حتی انواع مختلف کلمات کلیدی استفاده بکنید. تعداد صفحات سایت شما که اسپم هم می باشند زیاد می شود. این برای سئوی سایت شما نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت. لازم به ذکر است که بگویم  حتما از دسته بندی ها استفاده بکنید. از برچسب ها در سایت خود استفاده نکنید

دو دلیل مهم  برای استفاده نکردن از برچسب ها در سئو سایت فروشگاهی :

  • محتوای ضعیف: به این معنی که در یک صفحه فقط 1 لینک وجود دارد. دیگر هیچ متن و توضیحات دیگری در آن وجود ندارد. با توجه به این که طبق اطلاع رسانی های خود گوگل بهتر است که صفحات کمتر از 300 کلمه نداشته باشید. به همین خاطر بهتر است که از ساختن صفحاتی که محتوایی ندارند خودداری کنید.
  • محتوای تکراری: در برچسب ها معمولا به دلیل تکراری بودن توضیحات مشکل داپلیکیت کانتنت امکان دارد که اتفاق بیافتد. این مورد باعث آسیب رساندن به سئو سایت شما می شود.

حتما از بخش وبلاگ سایت استفاده کنید

بخش وبلاگ می تواند حجم طبیعی بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب کند و از طرفی به دلیل آن که  بروز رسانی به صورت مداوم و مرتب سایت یکی از فاکتور های گوگل برای رتبه دادن به سایت ها می باشد.

همینطور این امکان را دارد که در سایت های فروشگاهی پس از مدتی  محصول جدیدی برای اضافه کردن در سایت وجود نداشته باشد به همین خاطر در این شرایط بخش وبلاگ سایت علاوه بر این که ترافیک بالایی را به سمت سایت شما هدایت می کند، می تواند. یک عامل خوب جهت بروز رسانی سایت و انتشار مطالب جدید و تولید محتوا باشد

همیشه رقیب های خود را تحلیل کنید

همواره رقیب های  شما در حال  بهبود وضعیت سایت خود هستند به همین خاطر با توجه به هدف هایی که دنبال می کنند می توانید یک برنامه ریزی مناسب از وضعیت بازار و همچنین اتفاقات در پیش رو داشته باشید. همینطور با کمک ابزار هایی مانند archive.org می توانید تاریخچه رقیب های خود را ببینند. به کمک ابزار های دیگری مثل moz از اقداماتی که رقیبان شما در حال انجام هستند آگاه شوید.

از قدرت ویدئو استفاده کنید

بیش از 80% از ترافیک کشور از طریق ویدئو کار خود را ره می اندازند  به همین دلیل اگر در سایت خود از ویدئو استفاده کنید می توانید ترافیک  زیادی را جذب کنید.

برای گوگل هم محتوای ویدئو ارزش بیشتری دارد و همچنین کاربران شما  نرخ تبدیل بیشتری را نسبت به متن و عکس در ویدئو خواهند داشت.

نوشتن متن های مناسب توضیحات

همان طور که می دانید تولید محتوا یکی از مهم  کار ها در سئو فروشگاه اینترنتی به حساب می آید. ، شما باید توضیحات همه محصولات خود را به طور  کامل بیان کنید و  کامل جزئیات توضیح دهید.

با یک بررسی جزئی از اولین سایت های ایران نظیر  دیجی کالا و بامیلو و زنبیل متوجه می شوید  که برای کوچک ترین محصولات سایتتان توضیحات  زیادی را قرار داده اند که این مورد هم برای بازدیدکننده سایت مناسب است، هم برای گوگل یک معیار جهت رتبه دادن به سایت ها.

تولید محتوا یک کار تخصصی و متوالی محسوب می شود که دارای بیش از 30 تکنیک مختلف دارد و اگر این تکنیک ها را رعایت کنید می توانید رتبه و جایگاه  خوبی را در نتایج جستجو ها بگیرید و مقاله ها و محصولات شما همیشه در لینک های اول نتایج جستجو ها قرار بگیرد.

برند سازی در سئوی سایت فروشگاهی

یکی از کار هایی که وظیفه هر سئوکار است فعالیت روی برند و برند سازی می باشد. نباید فقط به فکر یک بار خرید  مشتری باشید بلکه باید شرایطی را به وجود بیاورید  که مشتریان شما، علاوه بر اینکه خودشان تبدیل به مشتری دائمی سایت شما شوند، سایت شما را نیز به دوستان آشنایان خود نیز معرفی بکنند.

سئو سایت چطور و با چه هزینه ای انجام میشود ؟

سئو سایت فروشگاهی این امکان را دارد که  کار بسیار ساده و راحتی باشد و در کم ترین زمان و با هزینه ای مناسب انجام شود.اما در عین حال می تواند یک کار بسیار پیچیده  باشد و ب زمان زیادی احتیاج داشته باشد. راحتی یا سخت بودن سایت ها توسط  همه‌ ی رقیب های شما تشخیص داده می شود. اما با انجام برخی اقدامات اطمینان داشته باشید که می توانید  به راحتی با استاندارد های خود گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را برای خود کسب کنید.

اهمیت برندسازی در توسعه سئو چقدر است ؟
یکی از کار هایی که وظیفه هر سئوکار است فعالیت روی برند و برند سازی می باشد. نباید فقط به فکر یک بار خرید  مشتری باشید بلکه باید شرایطی را به وجود بیاورید  که مشتریان شما، علاوه بر اینکه خودشان تبدیل به مشتری دائمی سایت شما شوند، سایت شما را نیز به دوستان آشنایان خود نیز معرفی بکنند.
محتوای تکراری چطور باعث لطمه زدن به سئوی سایت میشود ؟

در برچسب ها معمولا به دلیل تکراری بودن توضیحات مشکل داپلیکیت کانتنت امکان دارد که اتفاق بیافتد. این مورد باعث آسیب رساندن به سئو سایت شما می شود.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما