سئو سایت

سئو سایت در واقع به عبارت Search Engine Optimization گفته می شود. و به صورت مخفف به آن سیو می گویند. سئو  به معنی انجام همه ی فرآیند هایی می باشد. که موجب می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و دیگر قسمت موتورهای جستجو  را به دست آورد.

 عوامل هایی که در بهبود وضعیت سایت شما موثر خواهد بود. را می توان  به دو دسته تقسیم بندی کرد. : عوامل داخلی و عوامل خارجی . بهینه سازی سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی تاثیر گذار خواهد بود. و با بهبود یافتن ساختار سایت و همین طور قالب آن سعی می کند. وضعیت سایت شما در گوگل روز به روز بهتر کند.

نکته :  توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو نظیر: نحوه طراحی سایت که شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحه ها، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و دیگر موارد و محتوای سایت می باشد.

به همین خاطر هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به صورت فردی موجب بهبود وضعیت سایت شما شود. و شما علاوه بر این که باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید. احتیاج دارید تا که محتوای مناسب در سایت خود قرار دهید.

به صورت اختصارسئو به معنی  از بین بردن مشکلات کد نویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن می باشد. تا برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب در زمینه کاری شما  باشد

در نتیجه سئو سایت، فرآیندی محسوب می شود. که باهمه اتفاقات روی سایت در ارتباط می باشد. و موجب می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد سایت شما می گذارد.

هدف از سیو سایت

  •  افزایش درامد

وب سایت ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سئو برای بیشتر شدن حجم در آمد خود از بازدید کنندگان خود استفاده می کنند. با این حال تفاوت های بسیاری میان وب سایتی که به دنبال یک فروش زود گذر و وب سایتی که به دنبال ایجاد یک کسب و کار آینده دار است  موجود می باشد.

 افرادی که در فروشگاه های اینترنتی به دنبال فروش مستقیم محصولات خود و افزایش درامد می باشند.  کاملا مشخص است که هدف آن ها افزایش بازدید کنندگان و بهینه سازی صفحه های وب سایت در جهت فروش هر چه بیشتر محصولات شان است.

 برای دنبال کردن این هدف، پیاده سازی یک سیستم خوب در فروشگاه های اینترنتی یکی از کار ای مهم به حساب می آید. چون که یک همچنین سیستمی علاوه بر نمایش میزان نرخ تبدیل، ارزش هر تبدیل را هم به شما اعلام می کند.

 درخواست کسب اطلاعات بیشتر از طرف کاربران

وقتی که یک سایت به جای فروش بیشتر، با تمرکز بر روی  زیاد تر شدن در خواست کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر از شما ایجاد می شود. رویکرد های سئو هم طبق روش های آن تغییر می کند. در این نوع هدف گذاری به جای تمرکز کردن بر روی فروش راحت تر، باید بر روی صفحه هایی که توصیف کننده محصولات، خدمات و کسب و کار شماست، تاکید داشت.

ارزیابی در همچین هدف هایی می توانند بر روی آنالیز نوع استفاده کاربران از ابزارهای سایت، چت آنلاین کاربران با شما و پرسش سوال هایی که کاربران از طریق فرم تماس از شما پرس و جو می کنند، متمرکز می شود.

تمامی راه و روش های گفتگوی آفلاین همچون تماس های تلفنی را در وب سایت خود قرار بدهید. و آن را قابل ارزیابی کنید. یک یاز تاثیر گذار ترین روش در این نوع ارزیابی، استفاده از تلفنی مجزا یا شیوه های قابل ارزیابی دیگر، برای مشخص کردن کاربرا مناسب نمی باشد. که از طریق سایت با شما تماس گرفته اند.

برای بهبود یافتن بیشتر این روش می توانید سیستمی را رو یآن پیاده سازی کنید. که از طریق آن بتوانید آی پی کاربران را شناسایی کنید. و اطلاعات آن ها را در صورت نیاز برای شما لیست کند. تا آنالیز دقیقی از ویژگی های کاربران خود داشته باشید.

  •  افزایش رضایت مشتریان

یکی دیگر از هدف های اصلی  سئو افزایش رضایت مشتریان از طریق وب سایت می باشد. باید به این مورد در قبل و بعد از فروش محصولات دقت بسیاری کنید. چون  که کاربر در هر مرحله از خرید احتمال دارد. که بخواهد با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرد.

 این بخش می تواند با واسطه تمرکز بر روی نمایش اطلاعات پشتیبانی در بیشتر صفحه های سایت به دست بیاید. همین طور ساختار سایت باید به طور واضح  و دقیق باشد. و موتورهای جستجو هم صفحه های درستی را به ازای کلمات کلیدی مشخص نمایش دهند. به همین  شکل کاربران از همان اول برای گرفتن پاسخ خود با صفحه مناسبی رو به رو خواهند شد.

ارزیابی رضایت مشتری با استفاده از روش های سنتی کار آسانی نخواهد بود. صفحه های پشتیبانی سایت باید از اطلاعات دقیقی بر خوردار باشند. و به بیشتر سوالات کاربران، پاسخ قانع کننده ای بدهد. یکی از روش های ارزیابی کیفیت پاسخ ها، استفاده از نظر کاربران در قسمت پایانی این صفحه ها می باشد.

  • تقویت اقتدار دامنه سایت خود

افزایش قدرت دامنه شما می تواند تأثیر زیادی در پتانسیل رتبه بندی شما بگذارد. هرچقدر موتورهای جستجو معتبرتر از سایت شما باز دید کنند.  اولویت بیشتری در SERPخواهید داشت. اگر این یکی از هدف های سئو شما برای سال 2021 باشد. اولین کاری که شما باید انجام دهید. این است که بدانید چه تغییراتی برای محاسبه این امتیاز در نظر گرفته می شود.

مؤلفه اصلی اقتدار دامنه با کیفیت محتوا در سایت شما ارتباط مستقیم دارد. در واقع هرچه بازدید کنندگان مطالب شما  را بیشتر بخوانند و آن ها را به اشتراک بگذارند. و با آن ها تعامل داشته باشند. شانس شما برای افزایش نمره روز به روز بیشتر خواهد شد.

برای این که واقعاً این مورد تاثیر گذار باشد. باید مشاهده کنید که چه محتوا در حال حاضر با ارزش ترین ترافیک را ایجاد می کند. سپس تجزیه و تحلیل کنید که چرا فکر می کنید کارمی کند. و آن یادگیری ها را در استراتژی تولید محتوا خود اعمال کنید. این یکی از آن هدف هایی می باشد. که جنبه های متنوع استراتژی سئو شما را با هم جمع می کند.  بدین خاطر کار برای تأثیر مثبت بر روی هدف های دیگر به پیش برد این هدف کمک می کند.

  •  کم کردن اضافه گویی

وقتی کسی به سایت شما دسترسی پیدا کند. و سریع آن سایت را ترک کند.، توسط اکثر ارائه دهندگان تجزیه و تحلیل سایت به عنوان گزاف گویی به حساب می آید.

عدد بالای ترک سایت  پتانسیل رتبه بندی شما را با گذشت زمان کم تر می کند. چون که به موتور جستجو نشان می دهد که محتوای شما به قصد جستجو گر ربطی ندارد.

استراتژی هایی که برای رسیدن به هدف خود در کاهش نرخ ترک سایت به کار می گیرید. حول محور هدف جستجو با محتوا، عنوان و توضیحات متا می باشد.

  • حداکثر سرعت صفحه

این مورد می توان گفت که یکی از اولین هدف های سئو محسوب می شود. مواقعی که سرعت صفحه خود را افزایش می دهید. می تواند تأثیر گسترده ای در پتانسیل رتبه بندی شما و تجربه کلی وب سایت شما داشته باشد.

بهترین روش برای تعیین آن چه برای افزایش سرعت صفحه شما لازم می باشد. استفاده از ابزاری نظیر: Page Speed Insights توسط گوگل است. این مورد وب سایت شما را بررسی می کند. و پیشنهادات عملی را به شما می دهد که می توانید به تیم های طراحی و توسعه خود برسانید.

با هم کاری با تیم خود می توانید تغییراتی در آن قسمت به وجود بیاورید. که با کم ترین میزان کار بیشترین تأثیر را داشته باشد در اولویت قرار دهید. عدم حضور متخصصان مورد نیاز موضوع در فرایند تنظیم هدف می تواند. تأثیر منفی بر توانایی شما در دستیابی به این هدف بسیار موثر باشد.

این را هم به یاد داشته باشید که بسته به آن چه باید در سایت شما به روز شود. کار برای افزایش سرعت صفحه می تواند شامل تغییر ساختار قابل توجهی در محتوای شما باشد. انجام دادن این کار بر قابلیت استفاده و به روز بودن وب سایت شما تأثیر کی گذارد.

  •  تبدیل ترافیک بیشتر سایت

زمانی که  به فکر افزایش ترافیک کلی سایت خود هستید. مهم می باشد که در مورد چگونگی تبدیل آن ترافیک هم فکر کنید. در بازار رقابتی امروز، تنها جلب بازدید کنندگان به سایت شما کافی نمی باشد . باید آن ها را به محض حضور در آن جا شگفت زده کنید . اول سعی کنید با صفحه های کوچک شروع کنید . سپس یاد گیری های خود را در مقاله ها و محتوای اصلی سایت گسترش دهید.

این روش تضمین می کند که شما می توانید به محتواهایی که بیشترین تأثیر را بر قابلیت های تبدیل شما دارد.  اولویت بندی کنید و به شما کمک می کند تا بهتر یاد بگیرید. و سریع تر حرکت کنید. با تغییرات کلی و به روز رسانی مقاله های گذشته می توانید به سرعت این ترافیک سایت کمک کنید. پس از آن متوجه سرعت افزایش بازدید سایت خواهید شد.

مزیت های سئو

باید گفت که امروزه حدود ٢ میلیارد نفر انسان آنلاین هستند.٩٣٪ فعالیت های آنلاین در موتور جستجو انجام می شود. و ورودی های وب سایت از این طریق است، در هر ثانیه ۴۰۰۰۰ جستجو و ٣.۵ میلیارد در روز صورت می گیرد.

 میلیون ها فرصت برای یافتن خدمات و کسب و کار شما در موتورهای جستجو وجود دارد. یکی از مهم ترین مزایای سئو این می باشد. که مشتریان شما روزانه از موتورهای جستجو استفاده می کنند. که این یکی از مزیت ها و مزایای سئو سایت محسوب می شود.

1.      موجب افزایش کیفیت ترافیک هدف می شود

ترافیک در موتورهای جستجو بهترین ورودی سایت می باشد . اما چرا؟ می توان گفت که چون که در حقیقت مردم در اینترنت به دنبال موضوع های خاصی هستند. که این تنها با استفاده از موتور های جستجو بر طرف خواهد شد.

 می توانید ترافیک را به سمت خدمات و کسب و کار خود بکشید. برای ترغیب مردم به خرید، احتیاج نیست که هزینه های زیادی تبلیغات خود به خرج دهید. ترافیک موتور های جستجو از قبل محصولات و خدمات  که مخاطبان می توانند به این موارد علاقه مند باشند. به همین دلیل خاطر است که صنعت سئو ۶۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. که این از مهم ترین مزایای سئو محسوب می شود که مورد استفاده قرار می گیرد.

2.      وجود بیشترین احتمال نرخ تبدیل در سئو

ترافیک سئو بیشتر از دیگر منابع ترافیکی نرخ تبدیل بالا تری را دارا می باشد. در حقیقت ، ترافیک موتور های جستجو بهترین نرخ تبدیل برای بیشتر شدن وب سایت ها است. با قرارگیری خود در موتورهای جستجو ، موقعیت کسب و کار خود را برای به دست آوردن نرخ تبدیل بیشتر توسعه خواهید داد.

3.      میزان فروش و افزایش سرنخ های فروش در سئو

شاید اکثر شما به این فکر کنید که سئو افسانه است ولی این طور نیست . اگر کالایی مناسب و یا خدمات قابل قبولی ارائه دهید .می توانید فروش خود را روز به روز افزایش بدهید. یک کسب و کار کوچک فقط با ۵ ماه ارزش بیش از ١۰٣،۵١۰.٩٨ دلار ایجاد کرده است. با این حال ، شما باید روی بهترین استراتژی سئو سرمایه گذاری کنید. با یک انتخاب سئو مناسب ، کسب و کار شما در مسیر نرخ تبدیل بیشتری قرار خواهد گرفت.

4.      کاهش هزینه برای کسب و کار توسط سئو

 رایگان بودن یکی دیگر از مزایای سئو محسوب می شود. به دست آوردن مشتری بسیار ارزان تر از تبلیغات می باشد. اما فقط هزینه در سئو هزینه های استخدام بهترین شرکت سئو است. اگر در کد نویسی وب سایت و الگوریتم های گوگل تجربه ای نداشته باشید. به یک فرد یا شرکت که تخصص لازم در بهینه سازی وب سایت در موتور های جستجو مهارت داشته باشد نیاز خواهید داشت.

5.      نداشتن محدودیت زمانی در رتبه های برتر

سئو به صورت ٢۴ ساعته در حال فعالیت است. و محدوده زمانی مشصی ندارد. رتبه بندی شما یک شبه ناپدید نمی شود و می توانید روز ب روز میزان ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. زمانی که در موتورهای جستجو رتبه بالایی را می گیرید. ترافیک وب سایت شما هم افزاش خواهد یافت.

6.      به وجود آمدن اعتبار و اعتماد در سئو

مردم به گوگل اعتماد دارند، آن ها هر روز از آن استفاده می کنند. تا به هر آن چه که می خواهند در آن دست پیدا کنند. و با رتبه بندی بالای موتورهای جستجو کسب و کار شما اعتماد و اعتبار خود را در بین مخاطبان خود ایجاد می کند. در حقیقت ، ٣٧٪ از کلیک موتورهای جستجو در اولین لیست ارگانیک قرار دارند.

7.      سئو یک استراتژی بلند مدت

سئو یک استراتژی بلند مدت شناخته شده است.  دیدن رتبه های بهینه شده می تواند ۶-١٢ ماه طول بکشد. اما با این حال ، فقط برای صعود به رتبه بندی زمان می برد. زمانی که در موقعیت های برتر قرار می گیرید به ندرت پایین می روید. تنها دلیل تغییر این کار به دلیل افزایش رقابت سئو یا تغییر در الگوریتم گوگل می باشد.

8.       سئو موجب افزایش مشتری و یا لمس آن می شود

در حالی که آگاهی شما در حال افزایش می باشد. ، سئو به صورت همزمان نکات مربوط به مشتری شما را افزایش می دهد.هرچه تعداد بازدید های تجاری شما بیشتر باشد ، احتمال خرید آن ها از کسب و کار شما بیشتر است. رتبه بندی قوی سئو سایت، به شما در افزایش چشم گیر نقاط تماس با خریداران بالقوه کمک می کند.

معایب سئو.

بزرگترین چالش سئو این می باشد که بسیاری از صفحه  ها در فهرست موتورهای جستجو قرار دارند. و موقعیت شما در SERPS بستگی به یک الگوریتم دائماً در حال تغییر دارد که انتشار نمی یابد. به همین خاطر ، نمایان شدن صفحه شما ممکن است به دانش تخصصی ، نظارت مداوم و پاسخگویی احتیاج داشته باشد.

در نهایت ، بزرگ ترین عیب سئو عدم کنترل آن می باشد. برای الگوریتم متاسف هستید. مشکلات احتمالی دیگری هم وجود دارد. برخی اوقات یک رقیب یا شریک امکان دارد تااز یک تکنیک غیر اخلاقی کلاه سیاه استفاده کند. بنابراین ضرر بزرگی را به شما وارد می کند.

همچنین ، در یک زمینه بسیار رقابتی ، لیست کردن چند پاسخ آخر برای یک عبارت رقابتی کمی کار پیچیده و دشواری است . و این در مواقعی است که امکان دارد مجبور شوید به حقوق های گران قیمت متوسل شوید.

به دلیل این عدم مشاهده ، ایجاد یک مورد بازاریابی قوی برای سئو سخت است. اگرچه مزایای بیشتر شرکت هایی که در گوگل رتبه اول را دارند آشکار است. نمی توان پیش بینی کرد که هزینه سئو چقدر و کجا هزینه خواهد شد.

چون که نمی تونان تشخیص داد که چگونه الگوریتم در آینده تغییر خواهد کرد. به صورت مشابه ، شما نمی توانید عمل کرد رقیب های خود را زیر نظر بگیرید یا پیش بینی کنید.

بدین خاطر برای یک سرمایه گذاری تعیین شده نمی توان میزان بازدهی را به دلار ، پوند یا یورو پیش بینی کرد. یا با مقایسه دست مزد یا دیگر روش های سنتی ، بازده قابل مقایسه را برآورد کرد.

تکنیک های سئو

همان طور که در بخش های بالایی گفته شد اقدامات ما در روند سئو یا به صورت داخل سایت است یا خارج از سایت .و نحوه پیاده سازی این اقدامات با سه روش یا سه تکنیک مختلف اصورت می گیرد.

  •  سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید استفاده از تکنیک و ابزارهایی در بهینه سازی سایت می باشد. که هدف ارائه خدمات خوب و با کیفیت به مخاطبین آن سایت را دارد. و قوانین و دستور العمل های موتورهای جستجو یا همان گوگل به صورت کامل رعایت شده باشد.

به عنوان نمونه از بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید، تولید محتوا های دست اول و بسیار با کیفیت می باشد. که به خوبی برچسب گذاری شده باشند و در مطالب مرتبط به شکل درست و طبیعی لینک شده باشند.

 در سئو کلاه سفید از تکنیک هایی بهره گرفته می شود. که طبق قوانین و دستورالعمل هایی است. که توسط موتورهای جستجو برای مدیران سایت ها ذکر شده است. و رعایت کردن آن ها هم موجب می شود سایت شما یک روند رو به رشد خوب و طبیعی در نتایج موتور های جستجو داشته باشد.

  • سیاه کلاه سیاه

مواقعی که شما اقدام به راه اندازی یک سایت می کنید. اگر هدف شما تنها کسب رتبه های مناسب و بالایی در نتایج جستجو باشد. و برای رسیدن به این اهداف سعی کنید قوانین موتورهای جستجو را دور بزنید. و یا با استفاده از تکنیک های نا متعارف بخواهید ربات های موتورهای جستجو را منحرف کنید. در آن موقع می توان گفت که شما از روش های سئو کلاه سیاه در حال استفاده کرده اید.

همان طور که اشاره شد مهم ترین چیز برای موتورهای جستجو کاربر ها به حساب می آید. و مهم ترین موضوع برای کاربرانی که از موتورهای جستجو استفاده می کنند هم زمان آن ها است. یعنی می خواهند در کم ترین زمان  ممکن و به دقیق ترین و کامل ترین نتیجه های مربوط به جستجو ی خود دست یابید.

 بدین خاطر موتورهای جستجو همیشه در تلاش می باشند. تا سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را سریعا بیابند و آن ها را جریمه کنند. جریمه هایی که موجب از بین رفتن نتایج کسب شده این سایت ها و افت شدید در نتایج جستجو خواهد شد.

  • سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری را می توان گفت که سئویی است که ما بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار می گیرد. در سئو کلاه خاکستری، نه صد در صد مطابق قوانین موتورهای جستجو حرکت می کنید و نه برخلاف آن ها. یعنی با توجه به احترام به قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو و رعایت آن ها بر روی نکته ها و فاکتورهایی که برای رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو مهم می باشد. تمرکز خواهید داشت . و بدون این که بخواهید از این نکات سوء استفاده کنید. می توانید از آن ها برای بالا بردن رتبه سایت خود کمک بگیرید.

انواع سئو

سئو داخلی چیست

سئو داخلی  یکی از مهم ترین انواع سئو سایت شناخته شده است. در واقع به بهینه سازی فاکتورهای درون سایت را سئو داخلی  گفته می شود.  که در مقابل لینک سازی و بهینه سازی خارجی صفحه های سئو خارجی قرار دارد. البته این موضوع به این معنی نمی باشد که شما با انجام یکی از آن ها می توانید از دیگری صرف نظر کنید.

سئو سایت تقریبا می توان گفت مشابه یک بازی است . که قصد همه ی بازیکن ها یا همان وب سایت ها برنده شدن در این بازی است. اما برای این که بتوانید رتبه اول را کسب کنید. باید تمرین های مناسب انجام بدهید. از قوانین بازی سر پیچی نکنید، و با بهترین تنکنیک های ممکن تلاش کنید. تا رقیب های خود را از دور خارج کنیدو برنده این بازی بشوید.

بر فرض که در این بازی کارت های امتیازی وجود دارد. که شما با جمع آوری آن ها می توانید احتمال برنده شدن خود را بالا ببرید. این کارت های امتیاز همان سئو داخلی سایت شما هستند. شما هر کدام از فاکتورهای سئو داخلی را در سایت خود پیاده سازی کنید. احتمال دریافت رتبه بهتر در موتورهای جستجو را به خود اختصاص خواهید داد.

شما با استفاده از اطلاعاتی که در صفحه سئو داخلی پونه مدیا برای شما آمده است می توانید سئو داخلی سایت خود را به بهترین نحو پیاده سازی کنید.  همه ی این پارامترهای سئو داخلی، به ارائه تجربه کاربری خوب برای بازدید کنندگان سایت، تاکید دارند. در این بخش به این فاکتورها اشاره خواهیم کرد.

فاکتورهای سئو داخلی

تگ عنوان

از مهم‌ ترین فاکتورهای سئو به حساب می آید. هر صفحه باید دارای یک عنوان واحد باشد که کلمات کلیدی در آن قرار دارد. تگ عنوان، بخش مهمی از محتوا ها محسوب می شود، که نشان می ‌هد قرار است. درمورد چه موضوعی صحبت کنیم. استفاده از عنوان های جالب و جدید، موجب هدایت کاربران بیشتری را به صفحه شما می شود.

هدینگ

در هر متن علاوه بر تگ عنوان، چندین زیر عنوان یا همان هدینگ هم وجود دارد. که ارزش آن ‌ها به اندازه‌ی متن می باشد. از این رو بهتر است هدینگ ‌هایی طراحی کنید که مخاطب را برای خواندن مطلب کنجکاو کند. همه افراد متن جالب را بیشتر دوست دارند، گوگل هم به متن های جذاب رتبه بالا تری به سایت شما خواهد داد.

متا تگ کلمات کلیدی

موتور جست ‌وجوی گوگل، تگ کلمات کلیدی را نادیده می ‌گیرد. و استفاده از این کلمات تاثیری بر سئوسایت ندارد. بنابراین هرچند این شیوه در گوگل کارایی چندانی ندارد. اما توصیه می‌ شود در هر صفحه حداقل یک کلمه کلیدی، تعریف و برای آن محتوا تولید شود.

بهینه‌سازی تصاویر

برای بهینه ‌شدن تصویر ها در سئو و نمایش آن در نتایج جست ‌وجوی گوگل، باید از ویژگی‌ های Alt و Title برای تصاویر موجود در متن استفاده کنید. زمانی که عکس بارگذاری نشود ویژگیAlt ، متن داخلی را به جای عکس نمایش می ‌دهد. در ویژگی title با قرار گرفتن موس روی عکس، یک متن به‌ جای آن نشان داده می ‌شود.

لینک‌دهی داخلی

برای بهینه کردن سئو داخلی در کل صفحه های سایت، لازم می باشد. یک ارتباط داخلی از طریق لینک میان همه ی صفحه های سایت برقرار شود. وجود این لینک موجب می ‌شود هم کاربران و هم موتورهای جست‌وجو به راحتی همه ی صفحه ها را پیمایش کنند.

سئو خارجی

سئو خارجی، به مجموعه اقداماتی که در خارج از فضای وب‌ سایت صورت می ‌گیرد، گفته می شود. این اقدامات با هدف معرفی و شناساندن هرچه بیشتر وب ‌سایت به موتورهای جستجو و به ویژه موتور جستجوی گوگل، انجام داده می ‌شود. تأثیر مستقیم رعایت اصول سئو خارجی در بالا بردن رتبه وب ‌سایت است.

سئو خارجی وب‌ سایت، نشانگر خیلی خوبی درباره چگونگی درک جهان سایر وب‌ سایت‌ ها و کاربران  از یک وب ‌سایت خاص است. وب ‌سایتی که تولید محتوای با کیفیت و هم انتشار محتوای سئو شده را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

 به احتمال زیاد اشارات و مراجعاتی یا بک لینک از وب‌ سایت‌ های دیگر خواهد داشت. این بک ‌لینک ‌ها با ارتقای رتبه وب ‌سایت سبب معرفی بیشتر آن در رسانه ‌های اجتماعی شده و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

موتورهای جستجو با پایش وب‌ سایت‌ ها و کاوش در صفحه های آن، محتوای صفحه را بر اساس معیارها و ایندکس‌ های الگوریتم خود می خواند و آن ها را طبقه‌ بندی می ‌کنند.

موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی خود، کیفیت مطالب موجود در یک صفحه را ارزیابی و با کنترل تعداد و مبدأ لینک‌ هایی که به صفحه مورد نظر ارجاع می دهند. و همین طور رتبه وب ‌سایت و صفحه های آن را تعیین می ‌کنند.

هرچه تعداد وب ‌سایت‌ های سطح بالا تری به وب ‌سایت مورد نظر لینک داده باشند.به همان اندازه رتبه وب ‌سایت بالا تر و جایگاه و ارزش وب ‌سایت در فهرست نتایج جستجو، بالا تر خواهد رفت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما