سئو محلی چیست یک مفهوم  جدید در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوی گوگل می باشد. گوگل مکان جغرافیایی اشخاص و سابقه های جستجوی آن ها را در نظر می گیرد. و نتیجه های خود را بر اساس این ها می چیند .

 مکان جغرافیایی کاربران به آسانی از طریق آی پی تشخیص داده می شود. اما مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما فقط با رعایت اصولی هر چه ساده ولی مشخص تعیین می شود. تمامی فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به ربات های گوگل را سئو محلی نامیده می شود.

سئو محلی یا همان Local SEO روند بهینه سازی وب سایت شما برای بهبود جایگاه در نتایج محلی گوگل یا همان نتایج وابسته به محل جغرافیایی کاربران می باشد. همان طور که خود گوگل گزارش داد بیش از یک سوم ورودی های سایت های از جستجو در سال 2014 محلی می باشند.، حالا اگر شما از بیان مکان جغرافیایی تان در کلمه کلیدی استفاده کنید می توانید این رقم را به 50 درصد هم برسانید.

چون که اکثری از جستجوها توسط کاربران به صورت محلی انجام می شود. و این کاربران می خواهند متوجه شوند که آیا در نزدیک‌ محلی که در آن ساکنند فروشگاه لباس وجود دارد. و یا چند فروشگاه لباس در آن دورو اطراف است. و به همین دلیل در جستجوهای خود عباراتی همچون ” لباس فروشی میدان انقلاب” و یا “بهترین رستوران انقلاب” و دیگر نمونه های از این ها را جستجو می کنند.

مطالعه بیشتر: سئوی خارجی چیست؟

روی تیتر کلیک کنید مخفی

اکثر اشتباهات  در سئو محلی

به  راحتی آن که انجام مراحل صحیح می تواند به روند بهبود رتبه سایت شما کمک کند. برداشتن گام های اشتباه می تواند  سبب پایین آمدن رتبه سایت شما شود. و حتی در بعضی اوقات هم باعث جریمه شدن سایت شما می شود. در این قسمت ما می‌خواهیم شما را با بعضی از اشتباهات رایج در سئو محلی آشنا کنیم .با ما همراه باشید :

 

  • از کد تلفنی شهر استفاده نکردن

اسم، شماره تماس و آدرس یکی از فاکتور های مهم و ضروری در رتبه بندی جستجوی محلی محسوب می شوند. اگر زمانی  که شماره تماس خود را در سایت قرار می دهید کد شهر را در آن قسمت ذکر نکنید، یک فاکتور موثر در بهبود روند سئو محلی را از دست می دهید.

 

  • عدم درج آدرس شرکت

همان گونه که می دانید گوگل بسیار هوشمند می باشد. و آدرس های پستی را به خوبی شناسایی می کند. اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل یا تصاویری برای نمایش کروکی استفاده می کنید. حتما آدرس خود را به طور متنی در آن درج کنید تا ربات های گوگل بتوانند آن ها را به راحتی درک کنند.

 

  • تکمیل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس

هرچند که خود گوگل  ام را تکذیب می کند اما عاشق صفحاتی می باشد که اطلاعات آن ها به صورت کامل باشید. اگر چه گوگل کروم یک فرصت بسیار مناسب برای به وجود آوردن یک صفحه اجتماعی برای کسب و کار شما می باشد. شما باید یک صفحه پروفایل را طراحی کنید .

و در این قسمت اطلاعاتی را که از شما خواسته شده  پاسخ می دهید. زمینه کاری خود را با دقت تعیین کنید. و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل مورد بازدید قرار بگیرند را در این صفحه بار گذاری کنید.

 

  • استفاده از کلمات کلیدی نا مناسب

آیا تابه حال درباره پیشنهاداتی که تضمین می دهند  سبب افزایش رتبه سایت شما شده است.  در غیر این صورت پول شما را پس می دهند چیزی به گوشتان خورده است؟ این روش فقط با هدف گذاری روی کلمات کلیدی نا مناسب یا کم جستجو بازدهی  می شود.

مطالعه بیشتر: سئوی داخلی چیست؟

  • استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

اگر به روزهای اولیه ی حضور سئو محلی بخواهیم باز گردیم. متوجه می شویم که استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی رتبه سایت را در موتور های جستجو بالا می برد.

طولی نکشید که گوگل متوجه این کار شد و تاثیر آن را از بین برد. امروزه هم چنان کاربران فکر می کنند که استفاده بیش از حد کلمه کلیدی  سبب افزایش رتبه سایتشان خواهد شد. در صورتی که در اکثر موارد حتی باعث کاهش رتبه سایت آن ها می شود. بنابراین از انجام چنین کاری پرهیز کنید.

سئو محلی چیست
سئو محلی چیست

نکات با اهمیت در مورد سئو محلی

  • این رافراموش نکنید که در صفحه تماس خود، کد منطقه ای تان را هم وارد کنید. برای نمونه اول کد تهران که 021 است. گوگل بسیار قوی عمل می کند و به راحتی کد شهرها را از هم تشخیص می دهد.
  • به خاطر داشته باشید که حتما در صفحه نقشه گوگل، آدرس شرکت را هم ذکر کنید. زیرا ربات های گوگل آن را تشخیص می دهند و برای وب سایت شما بسیار مفید می باشد.
  • صفحه گوگل پلاس را حتما تکمیل کنید. زیرا گوگل به اطلاعات کامل و دقیق علاقمند می باشد. و برای گوگل پلاس اهمیت زیادیرا دارا می باشد.
  • بهره گیری از کلمات کلیدی مناسب، خیلی مهم است.
  • کاربران با دیدن سرعت بالای سایت تان تجربه ای خوب از بازدید سایت شما راب ه همراه دارد. پس سرعت بالا آمدن وب سایت تان را هم بالا می برد.
  • اثرگذارترین فعالیت ها برای بالا بردن وب سایت در نتایج جستجو، کار کردن در شبکه های اجتماعی می باشد

انجام فرایند سئوی محلی یا را برای سایت

برای انجام سئو محلی، دو فرآیند اصلی موجود می باشد. که همزمان باید با هم پیش ببرید:

کارهای مقدماتی سئو محلی که شامل هرچیزی به غیر از لینک سازی می‌ شود.

لینک بیلدینگ مخصوص سئو محلی

  • کارهای مقدماتی سئو محلی

لینک سازی یکی از بخش‌های بسیار مهم سئو محلی محسوب می شود. اما پیش از این که به فرآیند لینک سازی سئوی محلی بپردازیم . لازم می باشد که کارهایی را برای وب سیات خود انجام دهید. یکی از مهم‌ ترین کارهایی که باید برای این سئو انجام دهید، این می باشد که کاری کنید که در local pack listing گوگل مشاهده شود.

 

  • فرآیند لینک سازی برای سئو محلی

فرآیند لینک سازی برای سئوی محلی کاملا با فرآیند لینک‌ سازی که به طور عمومی برای سئو انجام می‌ شود، فرق می کند. در این بخش لینک سازی برای سئو محلی را به طور کامل برای شما شرح داده می شود.

  • لوکال لینک بیلدینگ و citation

  • لینک بیلدینگ یکی دیگر از بخش های بسیار مهم سئو محلی محسوب می شود. که متاسفانه اکثر کمپین‌ های سئوی محلی عموما این بخش را نادیده می‌ گیرند. در مقایسه با کمپین‌ های استاندارد سئو، سئو محلی بیشتر از هر چیزی به لینک‌ هایی از سایت ‌های محلی که عموما در همان منطقۀ فعالیت دارند. احتیاج دارد که به کسب و کار شما مرتبط هستند. احتمالا تصور کنید که مثل فرآیند معمولی سئو شما لازم است .به دنبال سایت ‌های معتبر باشید، اما در سئو محلی وب سایت‌ های محلی و مرتبط  با کسب و کار شما بیشترین تاثیر را در سئوی محلی شما دارند.

این به این معنا می باشد که دایرکتوری‌های لوکال یک منبع بسیار پر کاربرد می باشد. برای لینک بیلدینگ هستند، مخصوصا وقتی بخواهید Citation برای سایت خود بسازید.

دایرکتوری مشاغل و یا بانک مشاغل، یک بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلف به حساب می ایند. این نوع سایت ‌ها، کار دسته بندی مشاغل مختلف براساس نوع فعالیت، مکان، نام شخص و یا شرکت و … را بر عهده دارند.

 

Citation  یک رفکانس آنلاین برای آتنن کسب و کار شما می باشد. این Citation ها حتی نیاز به لینک شدن هم ندارند. فقط کافی است به مشخصات آتنن شما مراجعه کند.

سئو محلی چیست
سئو محلی چیست

روش ‌ها و تکنیک‌ های سئو محلی

قبل از اینکه بخواهیم تکنیک‌ های لوکال سئو را ذکر کنیم  باید گفت که که سئو محلی با سئو اصلی سایت متفاوت نمی باشد. شما قبل از هر چیزی باید ساختار سایت ازنظر سئو و طراحی بر روی اصول باشد. و سپس به فکر بهینه ‌سازی وب سایت خود باشید.

درواقع در این نوع تکنیک، شما فقط نکاتی را باید رعایت کنید که باعث می‌ شود تا سایت شما در جستجوی عباراتی که کاربران به‌ صورت محلی انجام می‌ دهند، مورد نمایش قرار بگیرد.

 

  1. گوگل مپ یا Google Map

حتماً آدرس سایت خود را به همراه مشخصات کامل را در گوگل مپ و بیزینس ثبت کنید. با ثبت لینک، به سایت خود امکان  کمک می دهید .که در هنگام جستجوی کاربران از طریق مکان، مشخصات شما به طور کامل به همراه آدرس وب سایت و توضیحات مورد نمایش قرار داده شود.

مطالعه بیشتر: تگ کنونیکال(cononical)چیست؟

  1. گوگل بیزینس یا Google My Business

قبلا امکان کار با گوگل بیزینس وجود داشت اما با زیاد شدن تحریم‌ ها امکان دسترسی به آن از بین رفته است. در حال حاضر به علت وجود تحریم ‌ها و مشکلاتی که به دلیل زندگی در ایران وجود دارد. امکان دسترسی به گوگل بیزینس وجود ندارد. امیدواریم که به زودی فیلترها برداشته شوند و دوباره بتوانیم به Google My Business دسترسی پیدا کنیم،

 

  1. شبکه‌ های اجتماعی

شبکه‌ های اجتماعی از یکی دیگر از بستر هایی می باشند که شما می ‌توانید محصولات و خدمات خود را توسط ان معرفی کنید.

 

به عنوان نمونه در بیشتر این شبکه ‌های اجتماعی شما می ‌توانید نقشه و مکان خود را کنید یا از هشتگ های مناسب بهره ببرید. که به کاربران کمک می‌ کند تا شما را براساس جستجوی محلی که انجام می‌ دهند، بهتر بیابند.

همین طور می‌ توانند نظرات خود را در خصوص خدمات و محصولات شما بیان کنند که همین نظرات هم می‌ تواند باعث بهبود سئوی محلی سایت شما شود.

 

انواع شبکه‌ های اجتماعی که بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرند:

  شامل اینستاگرام (instagram)، لینکدین (linkedin)، تلگرام (telegram)، واتساپ (whatsapp) و فیس بوک (facebook) می ‌شود. در linkedin امکان ایجاد پروفایل کاری موجود می باشد.و همچنین در instagram می ‌توانید برای خود برندینگ ایجاد کنید.

 

سئو محلی چیست

سئو محلی چیست یک مفهوم  جدید در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوی گوگل می باشد. گوگل مکان جغرافیایی اشخاص و سابقه های جستجوی آن ها را در نظر می گیرد. و نتیجه های خود را بر اساس این ها می چیند .

 مکان جغرافیایی کاربران به آسانی از طریق آی پی تشخیص داده می شود. اما مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما فقط با رعایت اصولی هر چه ساده ولی مشخص تعیین می شود. تمامی فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به ربات های گوگل را سئو محلی نامیده می شود.

سئو محلی یا همان Local SEO روند بهینه سازی وب سایت شما برای بهبود جایگاه در نتایج محلی گوگل یا همان نتایج وابسته به محل جغرافیایی کاربران می باشد. همان طور که خود گوگل گزارش داد بیش از یک سوم ورودی های سایت های از جستجو در سال 2014 محلی می باشند.، حالا اگر شما از بیان مکان جغرافیایی تان در کلمه کلیدی استفاده کنید می توانید این رقم را به 50 درصد هم برسانید.

چون که اکثری از جستجوها توسط کاربران به صورت محلی انجام می شود. و این کاربران می خواهند متوجه شوند که آیا در نزدیک‌ محلی که در آن ساکنند فروشگاه لباس وجود دارد. و یا چند فروشگاه لباس در آن دورو اطراف است. و به همین دلیل در جستجوهای خود عباراتی همچون ” لباس فروشی میدان انقلاب” و یا “بهترین رستوران انقلاب” و دیگر نمونه های از این ها را جستجو می کنند.

مطالعه بیشتر: سئوی خارجی چیست؟

سئو محلی چیست
سئو محلی چیست

اکثر اشتباهات  در سئو محلی

به  راحتی آن که انجام مراحل صحیح می تواند به روند بهبود رتبه سایت شما کمک کند. برداشتن گام های اشتباه می تواند  سبب پایین آمدن رتبه سایت شما شود. و حتی در بعضی اوقات هم باعث جریمه شدن سایت شما می شود. در این قسمت ما می‌خواهیم شما را با بعضی از اشتباهات رایج در سئو محلی آشنا کنیم .با ما همراه باشید :

 

  • از کد تلفنی شهر استفاده نکردن

اسم، شماره تماس و آدرس یکی از فاکتور های مهم و ضروری در رتبه بندی جستجوی محلی محسوب می شوند. اگر زمانی  که شماره تماس خود را در سایت قرار می دهید کد شهر را در آن قسمت ذکر نکنید، یک فاکتور موثر در بهبود روند سئو محلی را از دست می دهید.

 

  • عدم درج آدرس شرکت

همان گونه که می دانید گوگل بسیار هوشمند می باشد. و آدرس های پستی را به خوبی شناسایی می کند. اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل یا تصاویری برای نمایش کروکی استفاده می کنید. حتما آدرس خود را به طور متنی در آن درج کنید تا ربات های گوگل بتوانند آن ها را به راحتی درک کنند.

 

  • تکمیل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس

هرچند که خود گوگل  ام را تکذیب می کند اما عاشق صفحاتی می باشد که اطلاعات آن ها به صورت کامل باشید. اگر چه گوگل کروم یک فرصت بسیار مناسب برای به وجود آوردن یک صفحه اجتماعی برای کسب و کار شما می باشد. شما باید یک صفحه پروفایل را طراحی کنید .

و در این قسمت اطلاعاتی را که از شما خواسته شده  پاسخ می دهید. زمینه کاری خود را با دقت تعیین کنید. و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل مورد بازدید قرار بگیرند را در این صفحه بار گذاری کنید.

 

  • استفاده از کلمات کلیدی نا مناسب

آیا تابه حال درباره پیشنهاداتی که تضمین می دهند  سبب افزایش رتبه سایت شما شده است.  در غیر این صورت پول شما را پس می دهند چیزی به گوشتان خورده است؟ این روش فقط با هدف گذاری روی کلمات کلیدی نا مناسب یا کم جستجو بازدهی  می شود.

مطالعه بیشتر: سئوی داخلی چیست؟

  • استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

اگر به روزهای اولیه ی حضور سئو محلی بخواهیم باز گردیم. متوجه می شویم که استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی رتبه سایت را در موتور های جستجو بالا می برد.

طولی نکشید که گوگل متوجه این کار شد و تاثیر آن را از بین برد. امروزه هم چنان کاربران فکر می کنند که استفاده بیش از حد کلمه کلیدی  سبب افزایش رتبه سایتشان خواهد شد. در صورتی که در اکثر موارد حتی باعث کاهش رتبه سایت آن ها می شود. بنابراین از انجام چنین کاری پرهیز کنید.

سئو محلی چیست
سئو محلی چیست

نکات با اهمیت در مورد سئو محلی

  • این رافراموش نکنید که در صفحه تماس خود، کد منطقه ای تان را هم وارد کنید. برای نمونه اول کد تهران که 021 است. گوگل بسیار قوی عمل می کند و به راحتی کد شهرها را از هم تشخیص می دهد.
  • به خاطر داشته باشید که حتما در صفحه نقشه گوگل، آدرس شرکت را هم ذکر کنید. زیرا ربات های گوگل آن را تشخیص می دهند و برای وب سایت شما بسیار مفید می باشد.
  • صفحه گوگل پلاس را حتما تکمیل کنید. زیرا گوگل به اطلاعات کامل و دقیق علاقمند می باشد. و برای گوگل پلاس اهمیت زیادیرا دارا می باشد.
  • بهره گیری از کلمات کلیدی مناسب، خیلی مهم است.
  • کاربران با دیدن سرعت بالای سایت تان تجربه ای خوب از بازدید سایت شما راب ه همراه دارد. پس سرعت بالا آمدن وب سایت تان را هم بالا می برد.
  • اثرگذارترین فعالیت ها برای بالا بردن وب سایت در نتایج جستجو، کار کردن در شبکه های اجتماعی می باشد

انجام فرایند سئوی محلی یا را برای سایت

برای انجام سئو محلی، دو فرآیند اصلی موجود می باشد. که همزمان باید با هم پیش ببرید:

کارهای مقدماتی سئو محلی که شامل هرچیزی به غیر از لینک سازی می‌ شود.

لینک بیلدینگ مخصوص سئو محلی

  • کارهای مقدماتی سئو محلی

لینک سازی یکی از بخش‌های بسیار مهم سئو محلی محسوب می شود. اما پیش از این که به فرآیند لینک سازی سئوی محلی بپردازیم . لازم می باشد که کارهایی را برای وب سیات خود انجام دهید. یکی از مهم‌ ترین کارهایی که باید برای این سئو انجام دهید، این می باشد که کاری کنید که در local pack listing گوگل مشاهده شود.

 

  • فرآیند لینک سازی برای سئو محلی

فرآیند لینک سازی برای سئوی محلی کاملا با فرآیند لینک‌ سازی که به طور عمومی برای سئو انجام می‌ شود، فرق می کند. در این بخش لینک سازی برای سئو محلی را به طور کامل برای شما شرح داده می شود.

  • لوکال لینک بیلدینگ و citation

  • لینک بیلدینگ یکی دیگر از بخش های بسیار مهم سئو محلی محسوب می شود. که متاسفانه اکثر کمپین‌ های سئوی محلی عموما این بخش را نادیده می‌ گیرند. در مقایسه با کمپین‌ های استاندارد سئو، سئو محلی بیشتر از هر چیزی به لینک‌ هایی از سایت ‌های محلی که عموما در همان منطقۀ فعالیت دارند. احتیاج دارد که به کسب و کار شما مرتبط هستند. احتمالا تصور کنید که مثل فرآیند معمولی سئو شما لازم است .به دنبال سایت ‌های معتبر باشید، اما در سئو محلی وب سایت‌ های محلی و مرتبط  با کسب و کار شما بیشترین تاثیر را در سئوی محلی شما دارند.

این به این معنا می باشد که دایرکتوری‌های لوکال یک منبع بسیار پر کاربرد می باشد. برای لینک بیلدینگ هستند، مخصوصا وقتی بخواهید Citation برای سایت خود بسازید.

دایرکتوری مشاغل و یا بانک مشاغل، یک بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلف به حساب می ایند. این نوع سایت ‌ها، کار دسته بندی مشاغل مختلف براساس نوع فعالیت، مکان، نام شخص و یا شرکت و … را بر عهده دارند.

 

Citation  یک رفکانس آنلاین برای آتنن کسب و کار شما می باشد. این Citation ها حتی نیاز به لینک شدن هم ندارند. فقط کافی است به مشخصات آتنن شما مراجعه کند.

سئو محلی چیست
سئو محلی چیست

روش ‌ها و تکنیک‌ های سئو محلی

قبل از اینکه بخواهیم تکنیک‌ های لوکال سئو را ذکر کنیم  باید گفت که که سئو محلی با سئو اصلی سایت متفاوت نمی باشد. شما قبل از هر چیزی باید ساختار سایت ازنظر سئو و طراحی بر روی اصول باشد. و سپس به فکر بهینه ‌سازی وب سایت خود باشید.

درواقع در این نوع تکنیک، شما فقط نکاتی را باید رعایت کنید که باعث می‌ شود تا سایت شما در جستجوی عباراتی که کاربران به‌ صورت محلی انجام می‌ دهند، مورد نمایش قرار بگیرد.

 

  1. گوگل مپ یا Google Map

حتماً آدرس سایت خود را به همراه مشخصات کامل را در گوگل مپ و بیزینس ثبت کنید. با ثبت لینک، به سایت خود امکان  کمک می دهید .که در هنگام جستجوی کاربران از طریق مکان، مشخصات شما به طور کامل به همراه آدرس وب سایت و توضیحات مورد نمایش قرار داده شود.

مطالعه بیشتر: تگ کنونیکال(cononical)چیست؟

  1. گوگل بیزینس یا Google My Business

قبلا امکان کار با گوگل بیزینس وجود داشت اما با زیاد شدن تحریم‌ ها امکان دسترسی به آن از بین رفته است. در حال حاضر به علت وجود تحریم ‌ها و مشکلاتی که به دلیل زندگی در ایران وجود دارد. امکان دسترسی به گوگل بیزینس وجود ندارد. امیدواریم که به زودی فیلترها برداشته شوند و دوباره بتوانیم به Google My Business دسترسی پیدا کنیم،

 

  1. شبکه‌ های اجتماعی

شبکه‌ های اجتماعی از یکی دیگر از بستر هایی می باشند که شما می ‌توانید محصولات و خدمات خود را توسط ان معرفی کنید.

 

به عنوان نمونه در بیشتر این شبکه ‌های اجتماعی شما می ‌توانید نقشه و مکان خود را کنید یا از هشتگ های مناسب بهره ببرید. که به کاربران کمک می‌ کند تا شما را براساس جستجوی محلی که انجام می‌ دهند، بهتر بیابند.

همین طور می‌ توانند نظرات خود را در خصوص خدمات و محصولات شما بیان کنند که همین نظرات هم می‌ تواند باعث بهبود سئوی محلی سایت شما شود.

 

انواع شبکه‌ های اجتماعی که بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرند:

  شامل اینستاگرام (instagram)، لینکدین (linkedin)، تلگرام (telegram)، واتساپ (whatsapp) و فیس بوک (facebook) می ‌شود. در linkedin امکان ایجاد پروفایل کاری موجود می باشد.و همچنین در instagram می ‌توانید برای خود برندینگ ایجاد کنید.

 

سئو محلی چیست?

سئو محلی چیست یک مفهوم  جدید در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوی گوگل می باشد. گوگل مکان جغرافیایی اشخاص و سابقه های جستجوی آن ها را در نظر می گیرد. و نتیجه های خود را بر اساس این ها می چیند .
 مکان جغرافیایی کاربران به آسانی از طریق آی پی تشخیص داده می شود. اما مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما فقط با رعایت اصولی هر چه ساده ولی مشخص تعیین می شود. تمامی فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی تحت پوشش خود و فهماندن آن به ربات های گوگل را سئو محلی نامیده می شود.

نکات با اهمیت در مورد سئو محلی

چیست؟

این رافراموش نکنید که در صفحه تماس خود، کد منطقه ای تان را هم وارد کنید.
2.به خاطر داشته باشید که حتما در صفحه نقشه گوگل، آدرس شرکت را هم ذکر کنید. زیرا ربات های گوگل آن را تشخیص می دهند و برای وب سایت شما بسیار مفید می باشد.
3.صفحه گوگل پلاس را حتما تکمیل کنید. زیرا گوگل به اطلاعات کامل و دقیق علاقمند می باشد. و برای گوگل پلاس اهمیت زیادیرا دارا می باشد.
4.بهره گیری از کلمات کلیدی مناسب، خیلی مهم است.
5.کاربران با دیدن سرعت بالای سایت تان تجربه ای خوب از بازدید سایت شما راب ه همراه دارد. پس سرعت بالا آمدن وب سایت تان را هم بالا می برد.
6.اثرگذارترین فعالیت ها برای بالا بردن وب سایت در نتایج جستجو، کار کردن در شبکه های اجتماعی می باشد

چه روش ‌ها و تکنیک‌ هایی برای سئو محلی وجود دارد ؟
  1. گوگل مپ یا Google Map

2.گوگل بیزینس یا Google My Business
3.شبکه‌ های اجتماعی

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما