سئو کلاه سفید چیست یکی از شاخه های SEO می باشد. که درحال حاضر ام را مشاهده می کنیم . اکثر وب مستر ها استراتژی هایشان را بر اساس تکنیک های آن چیدمان می کنند.

اگر شما هم قصد بهینه سازی وب سایت خود را دارید ولی  نمی دانید که باید چه کاری را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم که  با ما در این مقاله همراه باشید و آن را به صورت دقدیق مطالعه فرمایید .تا در آینده در چیدن استراتژی های خود دچار مشکلات اساسی نشوید.

در صورتی که در این مرحله از بهینه سازی وب سایت خود دچار مشکل شدید. ایرادی نیست که در آینده ای نزدیک، وب سایت شما دیگر در SERP ها نمایش داده نمی شود.

سئو کلاه سفید یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی و سئو سایت محسوب می شود. اگر بتوانید از روش های کلاه سفید به خوبی در روند فعالیت های خود استفاده کنید. قطعا می توانید کسب و کار خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید. در این مقاله تمامی نکات مربوط به سئو کلاه سفید را برایتان ذکر کردیم .با ما همراه باشید …

سئو سایت به صورت کلاه سفید مناسب ترین گزینه برای کسب رنک های برتر مطابق با الگوریتم رتبه بندی گوگل است. White hat SEO در حقیقت بدون این که قوانین رتبه بندی گوگل را زیر پا بگذارد، سایت شما را به بهترین شکل  به صفحه اول صفحات نتایج جستجو قرار می دهد.

مطالعه بیشتر: سئو خارجی سایت

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید ( White Hat ) مطمئن ترین راه برای بهینه ‌سازی محسوب می شود. چون که در این روش بر اساس تکنیک‌ هایی که تعریف نشده است. از طرف گوگل سایت خود را بهینه می ‌کنید. و از هرگونه مجازات از سمت گوگل دور خواهد بود.

 مهم ترین روش های سئو کلاه سفید

  1. در اولویت قرار دادن نسخه موبایل

گوگل امروزه توجه زیادی  به نسخه موبایل وب سایت دارد. به عبارتی دیگر، صفحاتی که در دستگاه های موبایل به درستی نشان داده نمی شوند. احتمالا رتبه خوبی  کسب نخواهند کرد. نحوه کار گوگل امروزه به این صورت است که اول نسخه موبایل صفحات را ایندکس کنید. و رتبه بندی  بر این اساس انجام می گیرد.

بنابر این اگر به عنوان نمونه در سایت شما تبلیغات زیادی در نسخه موبایل نمایش داده شود. بهای آن را هم باید بپردازید. اگر نسبت به موبایل فرندلی بودن وب سایت خود مطمعن نیستید. وارد اکانت گوگل سرچ کنسول وب سایت شوید و بخش گزارش های Mobile آن را مشاهده کنید. گوگل در صورت مشاهده مشکلی در نسخه موبایل، آن را از این طریق به شما اطلاع می دهد و در نهایت قادر به انجام اقدامات مناسب می باشد.

  1. تمرکز بر روی تجربه کاربری

گوگل همواره وب مستر ها را تشویق می کند که توجه ویژه ای به موضوع تجربه کاربری داشته باشند. همزمان با هوشمند تر شدن الگوریتم ها، وب سایت هایی که این کار را با دقت زیادی انجام دهند. شانس بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند. تجربه کاربری مثبت چیزی فراتر از کد نویسی درست نمی باشد.

طبق مطالعات انجام شده توسط مجله Oxford، هدف از طراحی UX در کسب و کار، افزایش رضایت مشتریان، وفا داری و همینطور اشتیاق است که آن ها از تعامل با یک صفحه دارند. هدف باید در اول شناسایی نیاز کاربران و بعد طراحی اصولی باشد. که باعث راحتی کار با وب سایت و ایجاد یک حس رضایت در کاربران می شود.

اعمال روش های دستیابی به تجربه کاربری خوب آسان می باشد.  مطالب و توصیه های زیادی در این حوزه در وب انتشار داده شده است. چیزی که موجب تمایز بین حرفه ای ها و آماتور ها می باشد، تست A/B است.

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

مطالعه بیشتر: سئو  کلاه خاکستری چیست؟

  1. لینک سازی

این امکان وجود دارد که  روزی فرا برسد که لینک ها دارای اهمیت کمی در رتبه بندی شوند. اما آن روز هنوز فرا نرسیده . اگر شما یکی از دو فاکتور مهم رتبه بندی را نادیده بگیرید. قطعا ضرر هایی به خود می رسانید. نکته مهم این کار، ساخت لینک های درست می باشد . لینک هایی که با وب سایت شما مرتبط است. این گونه لینک ها برای سایت مفید هستند.

راه کار پیشنهادی ما ایجاد یک منبع قوی از اطلاعات در حیطه کسب و کارتان می باشد. این گونه منابع پتانسیل بالایی برای دریافت لینک را دارند. به علاوه یک منبع قوی، اعتماد بیشتری از طرف کاربران دریافت می کند.

  1. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

یکی دیگر از بخش هایی که شما باید در تولید محتوا از آن بهره ببرید، استفاده از کلمات کلیدی است. که در هنگام تولید محتوا باید از آن ها استفاده کنید. با این وجود اصولی ترین روش برای استفاده از کلمات کلیدی این می باشد. که همه آن ها مرتبط با متن شما باشند. و این به این معنا می باشد که اگر شما در مورد موضوعی‌  در حال تولید محتوا هستید، باید تمام کلمات کلیدی به کار رفته در گزارش حاوی همان موضوع باشند. و شما در مورد آن ها توضیحاتی را داده باشید.

اما اگر شما از موضوع خارج شوید و کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده کنید. باید بدانید که شما برخلاف اصول گوگل در حال تولید محتوا هستید .که احتمال از دست دادن جایگاه شما در صفحات نتایج گوگل ممکن است. پس عقلانی ترین کار این می باشد که  حتما کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر را استفاده کنید. و از کلمات کلیدی جدا از موضوع  پرهیز کنید.

  1. سرعت لود وب سایت

اگر سال های گذشته را به یاد داشته باشید ، با سرعت کمی که اینترنت داشت، تمام وب سایت ها هم سرعت بسیار کند و آهسته ای داشتند. به همین خاطر بحث سرعت بالا و اولویت داشتن وب سایت هایی که سرعت بالایی دارند در میان نبود. اما در حال حاضر به لطف اینترنت پر سرعت، شاهد حضور  وب سایت های گوناگونی هستیم که سرعت لود بسیار بالایی را به همراه دارد.

لازم به ذکر است که از نظر سئو، سرعت سایت یکی از اولویت های رتبه بندی در گوگل می باشند.که این اولویت بندی راه را برای سایر وب سایت ها و کمپانی ها سخت می کند. با این وجود اگر شما وب سایتی دارید که سرعت لود کردن آن بسیار آهسته و کند  است. باید واقع بینانه گفت که همین اول مسیر شما یک امتیاز منفی نسبت به رقبای خود را در بر گرفته اید.

چرا سئوی کلاه سفید ارزش زمانی دارد؟

سئو کلاه سفید به چند دلیل ارزش صرف وقت و هزینه را دارد. اول می توانید از آن چه به کاربر ارائه می دهید احساس خوبی داشته باشید.  زیرا شما صاحب فروشگاهی هستید که در آن همه چیز به وضوح مشخص شده است. راه روها و قفسه ها تمیز می باشند .از نظر ظاهری وسایل بسیار مناسب و خوبی را هم دارند .

و همین طور فروشندگان بدون فشار و تحمیل برای خرید اجناس، خوش برخورد و دلسوز هستند. سئو کلاه سفید بهترین نوع سئو محسوب می شود. که سبب جلب رضایت مخاطبین و موتورهای جستجو است .پس درکل افرادی که قصد سرمایه گذاری طولانی مدت در وب سایت خود دارند. بیشتر از سئو کلاه سفید استفاده می کنند.

سئو کلاه سفید به نوعی از بهینه سازی موتور جستجو اشاره می کند. که با دستورالعمل های کیفی اپراتورهای موتور جستجو مطابقت دارد. و از روش های هرزنامه بهره نمی گیرند. به همین خاطر سئوی کلاه سفید، به سئو اخلاقی هم معروف است.

مطالعه بیشتر: سئو داخلی چیست؟

مزایای سئو کلاه سفید

سئوکلاه سفید مزایای مختلفی برای اپراتور وب سایت دارد که در ادامه مطلب برای شما ذکر کرده ایم.

هزینه :

در دراز مدت ، سئو کلاه سفید ارزان تر از سئو کلاه سیاه می باشد.، زیرا اصلاح تخلفاتی که توسط گوگل شناسایی و مجازات شده است ضروری نیست. به عنوان  نمونه : پیروی از سئوی کلاه سفید سبب حذف وقت گیرانه و دستی پیوند های هرزنامه (Spam link) در نظرات وبلاگ یا انجمن ها می شود.

اخلاق:

کارآفرین ها  فقط به دلایل اخلاقی برای توجیه موقعیت خود در SERP یا (Search Engine Result pages) برای بازدیدکنندگان خود ،  سئو کلاه سفید را انتخاب و از ان استفاده می کنند.

امنیت:

وب سایت های بهینه شده با سئو کلاه سفید در برابر مجازات های Google در امان هستند. بر این اساس ، شمشیر داموکلس از شکست در فروش که ناشی از یک پنالتی می باشد، دائماً از روی وب سایت آویزان نیست.

سازگاری:

در مقایسه با صفحات بهینه شده با ابزارهای ناعادلانه ، با احتمال مجازات ها ، رتبه بندی های به دست آمده. معمولاً پایدارتر و به ویژه طولانی مدت تر هستند.

مشکلات سئو کلاه سفید

بزرگ ترین مشکل سئو کلاه سفید دامنه محدود آن می باشد. البته ، بهینه سازهای موتور جستجو می توانند بهینه سازی کلی در صفحه را انجام دهند.  با توجه به بهینه سازی OffPage ، اگر قصد دادن انجام اقدامات سئو کلاه سیاه یا حداقل سئو کلاه خاکستری را ندارید، امکانات در سئو کلاه سفید بسیار محدود است. Google ایجاد لینک غیر طبیعی در رهنمودهای مدیر وب سایت (Webmaster)* خود مانند روش های هرزنامه یا خرید پیوند را ممنوع کرده است.

مشکل دیگر رقابت کردن می باشد . وب سایت ها به مخصوصا وب سایت های مربوط به شرکت ها تقریباً مجبور به استفاده از سئو کلاه خاکستری یا سیاه هستند. به خاطر همین که نباید از عرصه رقابت عقب بمانند.

تنها با انجام دادن  اقدامات سئو کلاه سفید ، سبقت گرفتن از وب سایتی که در رتبه بندی گوگل بسیار بهینه سازی شده، سخت می باشد . گرچه این امکان وجود دارد که در آینده وب سایتی که با روش های کلاه سیاه بهینه سازی شده مجازات شود. اما برای رسیدن به وب سایتی که با روش های بسیار تمیز بهینه سازی شده باشد ، زمان بسیار طولانی باید صرف ان کرد.

علاوه بر این ، هزینه بالای اولیه مانع  زیادی از سئوکاران می باشد. کار بهینه سازی فوق الذکر ، که در چارچوب سئو کلاه سفید مجاز است. بسیار پیچیده است و به زمان زیادی احتیاج دارد.

از سوی دیگر ، سئو کلاه  سیاه نسبتاً سریع می باشد.و می تواند با صرفه اقتصادی  زیادی انجام شود. در دراز مدت ، سئو کلاه سفید از نظر هزینه، از مزیت بیشتری برخوردار می باشد.

مطالعه بیشتر: سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سفید چیست?

سئو سایت به صورت کلاه سفید مناسب ترین گزینه برای کسب رنک های برتر مطابق با الگوریتم رتبه بندی گوگل است. White hat SEO در حقیقت بدون این که قوانین رتبه بندی گوگل را زیر پا بگذارد، سایت شما را به بهترین شکل  به صفحه اول صفحات نتایج جستجو قرار می دهد.

 مهم ترین روش های سئو کلاه سفید چیست؟

1.در اولویت قرار دادن نسخه موبایل2.تمرکز بر روی تجربه کاربری3.لینک سازی4.استفاده از کلمات کلیدی مرتبط5.سرعت لود وب سایت

مشکلات سئو کلاه سفید چیست؟

بزرگ ترین مشکل سئو کلاه سفید دامنه محدود آن می باشد. البته ، بهینه سازهای موتور جستجو می توانند بهینه سازی کلی در صفحه را انجام دهند.  با توجه به بهینه سازی OffPage ، اگر قصد دادن انجام اقدامات سئو کلاه سیاه یا حداقل سئو کلاه خاکستری را ندارید، امکانات در سئو کلاه سفید بسیار محدود است. Google ایجاد لینک غیر طبیعی در رهنمودهای مدیر وب سایت (Webmaster)* خود مانند روش های هرزنامه یا خرید پیوند را ممنوع کرده است.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما