طراحی سایت دو زبانه و یا همان چند زبانه یکی از اقدامات بسیار مهم در بازار یابی اینترنتی محسوب می شود.طراحی سایت‌ دوزبانه و یا همان چند زبانه برای اکثری از کسب و کارها که قصد تجارت و تعامل با مشتریان بین ‌المللی و کشورهای خارجی را دارند. یا مخاطبان غیر فارسی زبان در داخل کشور دارند، قابل اجرا می باشد.

در اکثری از کسب ‌و کارها طراحی سایت‌ دو زبانه و یا چند زبانه که هدف های تجاری و بازرگانی را در حوزه بین‌ المللی برای خود رسم کرده ‌اند. و یا تعدادی از کاربران و متقاضیان کسب‌ و کار آن‌ ها غیر فارسی زبانان می باشند. بسیار لازم و ضروری می باشد.

با طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه شما به اسانی خواهید توانست با مشتریان خارج از مرزها  درتعامل باشید. و وارد معامله و خرید و فروش با آن‌ ها هم شوید.

طراحی سایت دو زبانه
طراحی سایت دو زبانه

طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه در زیر دامنه یا زیر شاخه

یکی از موارد مهم  که در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه باید مورد توجه قرار گیرد.  مسیر سایت دو زبانه می باشد. سایت های چند زبانه را می توان در ساب دامین یا ساب دایرکتوری راه اندازی کرد. که هر کدام از این روش ها  مزایا و معایبی دارند.

مهم ‌ترین عاملی که امکان دارد در این مسیر مورد توجه قراربگیرد.اثر زیردامنه یا زیرشاخه در سئو سایت می باشد. به تجربه ثابت شده است که  قرارگیری سایت در زیرشاخه اثرات مثبت و مفیدی در سئو سایت و بهبود جایگاه آن در موتورهای جستجو  دارد.

طراحی سایت های دو زبانه در موتورهای جستجو چه تاثیری دارد و این گونه سایت ها در رتبه بندی موتورهای جستجو چه رتبه ای دارند. در زیر به بیان مواردی در سایت های چند زبانه می پردازیم.

  • در طراحی سایت های دو زبانه از متا تگ ها بهره ببرید . این کار به موتورهای جستجو اعلام می کند. که در وب سایت شما چه زبان هایی ارائه شده است.
  • زبان ها را در قسمت بالا و پایین هم جای دهید وان ها را ترجمه کنید. و حدا لامکان زبان ها را در کنار هم ترکیب کنید.
  • صفحه های خاص زبان های ارائه شده را مشخص کنید.
  • با استفاده از لینک ها امکان تغییر زبان را به زبان دیگر را ایجاد کنید.
  • در صفحه ی ورودی سایت یا همان صفحه ی ایندکس لیست زبان های مختلف را قرار دهید. تا کاربران در همان اول بتوانند زمان منتخب خود را انتخاب کنند.
  • مطالعه بیشتر: طراحی سایت در گوگل

طراحی سایت دو زبانه
طراحی سایت دو زبانه

تبدیل زبان

باید به این توجه کنید  که در سایت های دو زبانه باید Linking  را برای تبدیل یک زبان به زبان دیگر را گسترش بدهید. شما می توانید لینکی را ارائه دهید که بازدید کننده را از صفحاتی که در آن حضور دارد. به صفحه دیگر با زبان جایگزین انتقال دهد. و یا این که کافی می باشد آن ها را به صفحه فهرست هدایت کرده تا افراد بتوانند در صفحه های معادل با زبان های جایگزین حرکت کنید.

این راه ها بازدید کننده را به صفحه اصلی Landing page می کشاند. به طوری که قبل از حرکت به سمت جزئیات، پیغام سایت را دریافت کنند. اما انجام این کارها امکان دارد مورد توجه بازدید کنندگان نباشد.

هر دو رویکرد برای وب سایت های چند زبانه به خوبی کار می کند. گر چه حرکت و ناوبری را کمی پیچیده می کند. در این مورد دو روش مهم برای چگونگی نزدیک تر شدن صفحه ها زبان های متنوع در وب سایت با یک دیگر وجود دارد:

  • ایجاد پوشه هایی برای جایگزین کردن زبان های
  • زیر دامنه های معادل

این دو روش می تواند روش خوب و مناسبی برای وب سایت های چندزبانه باشد. با توجه به گوگل باید گفت که مفروضاتی وجود دارند. که بر روی مکان جغرافیایی وب سایت ها که بر اساس نام دامنه استفاده شده آن ها (مکان سرور وب سایت) توجه کرده و زبان های مورد استفاده آن ها را تا حدودی تشخیص می دهد.

برای اطمینان داشتن از این که وب سایت محل جغرافیایی درستی را مورد هدف قرار بدهید. می توانید از ابزار گوگل وب مستر برای تعریف لوکیشن آن استفاده کنید. اما این ویژگی باید با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد. و همین جستجوی فایل های کمکی برای کسب اطلاعات بیشتر را پر اهمیت می کند. تا بدانید چه زمانی و چگونه از آن باید استفاده کنید.

بدین خاطر اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی سایت در کشورهایی همچون فرانسه و یا هر کشور چند زبانه  دیگر هستید. باید مطمئن شوید که طراحی سایت دو زبانه شما به روش صحیحی در حال انجام است.

سایت های چند زبانه و اصول سئو :

در طراحی سایت های چند زبانه برای زبان های متنوع باید کلمات کلیدی گوناگونی را در نظر داشت . ساختار url  ها هم برروی سئو تاثیر گذار می باشد . بهینه سازی url  ها در زبان های گوناگون وب سایت هم از اهمیت بالایی برخوردار است.  استفاده از url های با معنی که مشخص کننده محتوای ان باشد در سئو تاثیر گذار می باشد .

بهتر است محتوای سایت برای زبان های مختلف متغییر باشد. چون که خوانندگان وب سایت تغییر می کند. بنابراین بهتر می باشد محتوا متناسب با ملیت و گروه خوانندگان وب سایت ارائه شود .

مطالعه بیشتر: طراحی سایت تک صفحه ای

طراحی سایت دو زبانه
طراحی سایت دو زبانه

ویژگی ‌های طراحی سایت‌ دو زبانه یا چند زبانه

طراحی سایت‌ دو زبانه و چند زبانه موضوعی تخصصی و به به‌ دقت و توجه ویژه‌ای احتیاج دارد. چون که انجام تنظیمات ضروری آن برای مدیریت و کنترل آن و در دسترس بودن اطلاعات و محتواهای گردآوری ‌شده در هر زبان و همین طور همگام ‌سازی نوشته‌ ها در زبان ‌های مختلف نیاز به نیروهای متخصص و کارشناس دارد. و این موضوع موجب یک پارچه شدن سایت در قسمت ‌های مختلف ان می ‌شود.

بهترین حالت در طراحی سایت‌ دو زبانه یا چند زبانه ایجاد فضایی یک پارچه برای کنترل شدن همه زبان‌ های سایت می باشد. و اگر این کار با تخصص لازم و به‌ درستی به انجام نرسد، امکان دارد سایت ‌هایی به وجود بیاید که کاملاً مجزا از هم دیگر هستند. و باید به‌ صورت جدا از هم مدیریت، کنترل و به‌ روزرسانی شوند.

در طراحی سایت‌ دو زبانه و چند زبانه ، رعایت اصول سئو و طراحی سایت بر اساس استاندارد های بهینه سازی شده نقش کلیدی در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو همچون گوگل ایجاد می ‌کند. و موجب می‌ شود خدمات بین ‌المللی در مرض عموم مردم با زبان های مختلف قرار بگیرد.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت بدون کد نویسی

ویژگی ‌های طراحی سایت‌ دو زبانه یا چند زبانه چیست؟

در طراحی سایت‌ دو زبانه و چند زبانه ، رعایت اصول سئو و طراحی سایت بر اساس استاندارد های بهینه سازی شده نقش کلیدی در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو همچون گوگل ایجاد می ‌کند. و موجب می‌ شود خدمات بین ‌المللی در مرض عموم مردم با زبان های مختلف قرار بگیرد.

چه مواردی در سایت های چند زبانه استفاده کنیم؟

در طراحی سایت های دو زبانه از متا تگ ها بهره ببرید . این کار به موتورهای جستجو اعلام می کند. که در وب سایت شما چه زبان هایی ارائه شده است.
زبان ها را در قسمت بالا و پایین هم جای دهید وان ها را ترجمه کنید. و حدا لامکان زبان ها را در کنار هم ترکیب کنید.
صفحه های خاص زبان های ارائه شده را مشخص کنید.
با استفاده از لینک ها امکان تغییر زبان را به زبان دیگر را ایجاد کنید.
در صفحه ی ورودی سایت یا همان صفحه ی ایندکس لیست زبان های مختلف را قرار دهید. تا کاربران در همان اول بتوانند زمان منتخب خود را انتخاب کنند.

اصول سئو در سایت های چند زبانه:

در طراحی سایت های چند زبانه برای زبان های متنوع باید کلمات کلیدی گوناگونی را در نظر داشت . ساختار url  ها هم برروی سئو تاثیر گذار می باشد . بهینه سازی url  ها در زبان های گوناگون وب سایت هم از اهمیت بالایی برخوردار است.  استفاده از url های با معنی که مشخص کننده محتوای ان باشد در سئو تاثیر گذار می باشد .
بهتر است محتوای سایت برای زبان های مختلف متغییر باشد. چون که خوانندگان وب سایت تغییر می کند. بنابراین بهتر می باشد محتوا متناسب با ملیت و گروه خوانندگان وب سایت ارائه شود .

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
تماس با ما